دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
اینترنت
اینترنت

گزارشی جدید اسپیت تست؛

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان دوباره رشد کرد

طبق اطلاعات اسپید تست، سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی نسبت به ماه های قبل رشد کرده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل شاهد ۹ پله رشد بوده است.

ادامه مطلب

اینترنت

اینترنت بی‌کیفیت، تهدیدی برای اقتصاد

درحالی که امروزه اینترنت و بسیاری از این شرکت‌ها ستون اصلی اقتصاد مدرن را تشکیل می‌دهند و میلیاردها مصرف‌کننده و میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک به ابزارهای ارتباطی برای زندگی روزمره متکی هستند، فراوانی زیاد مشکلات امنیتی و قطع سرویس‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های صنعت فناوری، این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

ادامه مطلب

رایتل

فعال‌سازی بسته‌های اینترنت رایگان رایتل با آغاز سال تحصیلی

بسته‌های اینترنت رایگان رایتل برای دانشجویان و طلاب، معلمان و اساتید دانشگاه فعال شد.

ادامه مطلب

ویندوز

با غیر فعال کردن ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱، عملکرد و کارایی آن افزایش می‏‌یابد

ویژگی‌های امنیتیِ جدید ویندوز ۱۱، عملکرد و کارایی انواع رایانه‌های شخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ادامه مطلب

فناوری

گرایش‌های برتر فناوری‌ در کسب و کار چیست؟

محققان معتقدند، در دهه آینده پیشرفت فناوری بیشتری را نسبت به ۱۰۰ سال گذشته تجربه خواهیم کرد و درک اثرات این تغییر می‌تواند از شوک‌های ناگوار به سیستم، افراد و سازمان‌ها جلوگیری کند البته کسب و کارهایی که بیشترین پیشرفت در زمینه فناوری را داشته باشند، از نظر سرمایه‌گذاری نیز در مکان مناسبی قرار دارند.

ادامه مطلب

گوگل کروم

عامل دسترسی به اطلاعات حساس کاربران شناسایی شد

گوگل آسیب‌پذیری‌های موجود در کروم را شناسایی کرده که مهاجم با بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند کد دلخواه خود را اجرا کرده و کنترل کامل دستگاه را به دست آورد و به اطلاعات حساس قربانی دسترسی پیدا کند.

ادامه مطلب

اینترنت

پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت روستایی، گامی در مسیر عدالت اجتماعی

اتصال ۱۰۰ درصدی ۳ استان، بالای ۹۸ درصدی ۵ استان و بالای ۹۰ درصدی ۹ استان به شبکه ملی اطلاعات نشان می‌دهد، تلاش برای اتصال تمام روستاهای کشور به اینترنت به نتیجه رسیده و طبق وعده وزیر ارتباطات تا پایان ۱۴۰۱ تمام روستاها به اینترنت متصل خواهند شد.

ادامه مطلب

امریکا

چرا اینترنت در آمریکا گران است؟

بسیاری از آمریکایی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و کسانی که به اینترنت دسترسی دارند، هزینه بیشتری را نسبت به افراد خارج از این کشور پرداخت می‌کنند.

ادامه مطلب

فایرفاکس

فایرفاکس ۹۳ با قابلیت مسدودسازی دانلودهای ناامن منتشر شد

موزیلا با انتشار مرورگر فایرفاکس ۹۳ ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. مهم‌ترین قابلیت جدید این مرورگر «تخلیه برگه» نام دارد که با بررسی حافظه کاربران باعث کاهش خرابی‌های مرورگر می‌شود. این نسخه همچنین دانلودهای ناامن را مسدود می‌کند.

ادامه مطلب

پیام رسان

ابهام در تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌‌های داخلی/ نرخ یک‌سوم یا یک‌پنجم قیمت اینترنت برای کاربران محاسبه می‌شود؟

مجلس امسال تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را یک‌پنجم اینترنت تصویب کرده است اما مصوبه قبلی وزارت ارتباطات تعرفه استفاده از پیام‌رسان داخلی را یک‌سوم قیمت اینترنت می‌داند. معاون وزیر هم حتی پس از قانون جدید، بر تعرفه قبلی تاکید دارد. اما کدام تعرفه معیار عمل است؟

ادامه مطلب