دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
اینترنت
اسیب

پنج آسیب جسمانی استفاده بیش از حد از موبایل و فناوری اطلاعات

مطالعات علمی نشان می دهد استفاده زیاد از موبایل، آسیب های جدی مثل سرطان، ناباروری مردان، کاهش بینایی و آسیب های کلیوی به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب

اینترنت

مسئولان اینترنت را محدود کنند؛ بعدا پشیمان می‌شوند

نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران اظهار داشت: اگر مسئولان کشور تصمیم بگیرند که محدودیت‌های برای بهره‌گیری از اینترنت برای شهروندان ایجاد کنند تردید نکنید که در سال‌های آتی پشیمان خواهند شد و شرایط را برای بهره‌گیری از اینترنت باکیفیت و با سرعت بالا فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب

شبکه ملی اطلاعات

در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات؛

مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد

پروژه تدوین مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

ادامه مطلب

کندی اینترنت

تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت چند است؟

تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت ADSL ،VDSL ،FTTH بر اساس تعرفه تعیین‌شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه می‌شود که بنا به نرخ دانلود از ۵۱۲ کیلوبیت‌برثانیه با سقف تعرفه ۱۲.۵ هزار تومان تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه با سقف تعرفه ۳۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود.

ادامه مطلب

واکسن

روابط عمومی وزارت ارتباطات:

اختلال اینترنت مراکز واکسیناسیون برطرف شد

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: اختلال اینترنت مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت که ناشی از اختلال فنی در شبکه فیبرنوری مخابرات بود، کاملا برطرف شده است.

ادامه مطلب

هک

یک کلاهبرداری اینترنتی ۱۶ کشور عربی را هدف قرار داد

گزارش‌ها حاکی است که یک کلاهبرداری اینترنتی قربانیان خود را در ۱۶ کشور عرب زبان از طریق دستکاری بیش از ۱۳۰ نام تجاری معروف، هدف قرار داده است.

ادامه مطلب

حمله هکری

خسارت میلیون‌دلاری به شرکت‌های بازرگانی با شماره حساب جعلی

ارسال پیش‌فاکتورهای مشابه با پیش‌فاکتور اصلی با شماره حساب جعلی شریک خارجی، ممکن است از طریق هک ایمیل طرف داخلی یا خارجی اتفاق بیفتد و سبب خسارت‌های میلیون دلاری شود و به این منظور، به شرکت‌های بازرگانی داخلی که تبادلات مالی بین‌المللی دارند، باید قبل از واریز هرگونه مبلغ، از صحت شماره حساب اطمینان حاصل کنند.

ادامه مطلب

محمدعلی شاکری

طرح حمایت از کاربران را به فیلترینگ اینترنت تقلیل ندهیم

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی با بیان اینکه حکمرانی فضای مجازی مسئله ای جهانی است گفت: نباید طرح حمایت از کاربران فضای مجازی را به کنترل و فیلترینگ اینترنت تقلیل داد.

ادامه مطلب

مرورگر اکسپلورر

هشدار مرکز ماهر؛

بروز حملات هدفمند در اینترنت اکسپلورر به دنبال یک نقص امنیتی

مرکز ماهر از بروز حملات هدفمند سایبری در مرورگر اینترنت اکسپلورر به دنبال یک نقص امنیتی خبر داد و از کاربران خواست کلیه کنترل‌های ActiveX در اینترنت اکسپلورر را غیرفعال کنند.

ادامه مطلب

کنفرانس

کنفرانس جهانی اینترنت در چین/ نمایش جدیدترین دستاوردهای دیجیتالی

شماری از شرکت‌های بزرگ فناوری کشورهای جهان تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین دستاوردهای خود را در عرصه‌های مختلف فنی و علمی مرتبط با شبکه، فضای مجازی و خودروهای هوشمند در همایش جهانی اینترنت در چین به نمایش گذاشتند.

ادامه مطلب