شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملي-اطلاعات
شبکه - شبکه ملي اطلاعات

معاون وزير و رئيس سازمان فناوري اطلاعات اعلام کرد:

برپايي شبکه ملي اطلاعات مهمترين ماموريت سازمان فناوري اطلاعات

معاون وزير و رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: ICT صنعت و خدمت عدالت‌گستر است که نقش مهمي در راستاي رشد و توانمندسازي جامعه دارد.

ادامه مطلب

واعظي - روحاني

روحانی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و بین المللی:

توسعه اینترنت و پیگیری شبکه ملی اطلاعات از افتخارات این دولت است

رییس جمهوری در نشست خبری امروز گفت: درطول دولت یازدهم ، ۲۵ هزار روستا به اینترنت وصل شد و یکی از افتخارات دولت این است که مسأله اینترنت را توسعه داده و شبکه ملی اطلاعات را پیگیری می‌کند.

ادامه مطلب

اذري جهرمي

شبکه IP ترانزيت ملي ايجاد شد/ افزايش کيفيت اطلاعات با منشا داخلي

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت از راه اندازي شبکه IP ترانزيت ملي با هدف افزايش کيفيت در تبادل ترافيک اطلاعات داخل کشور خبر داد.

ادامه مطلب

برات قنبري

افزایش ‌میزان گردش اطلاعات و تولید محتوا با شبکه ملی اطلاعات

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، میزان گردش اطلاعات و تولید محتوا در داخل کشور افزایش یافت، به طوری که سهم محتوای داخلی از 10درصد به 40 درصد رسید.

ادامه مطلب

 نصرالله جهانگرد

رئيس سازمان فناوري اطلاعات اعلام کرد:

شبکه ملي اطلاعات با ايجاد تعرفه هاي ترجيهي تقويت مي شود

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در سال 95، مصوبات متعددي در جهت تقويت شبکه ملي اطلاعات، با ايجاد تعرفه هاي ترجيهي و به سمت حمايت از توليد محتواي داخلي، به تصويب رسيد.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات

فاز سوم شبکه ملي اطلاعات روزجهاني مخابرات به بهره برداري مي رسد

طبق وعده‌هاي داده شده از سوي وزارت ارتباطات قرار است فاز سوم شبکه ملي اطلاعات همزمان با روز جهاني ارتباطات در ارديبهشت ماه سال 96 به بهره‌برداري رسيده و با رويکرد رونق کسب و کارهاي الکترونيکي اجرايي شود.

ادامه مطلب

تلفن همراه - شبکه هاي اجتماعي

فایده شبکه ملی اینترنت چیست؟

شبکه ملی اطلاعات یا طرحی که پیش از این با تعابیر مختلفی همچون اینترنت ملی از آن یاد شده بود، ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت را در حالی ارتقا می‌دهد که با اجرای فاز سوم این طرح متوسط سرعت دسترسی به پهن‌باند ثابت به ? مگابیت، پهن باند سیار به 5مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

ادامه مطلب

محتواي داخلي

6 روز تا تفکیک محتوای داخلی از خارجی اینترنت

در حالی که تفکیک پهنای باند داخلی از خارجی اینترنت در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات تا 15اسفندماه برای کاربر نهایی اعمال می‌شود، کاربران از اختلال‌ مقطعی در دسترسی به برخی سایت‌ها خبر می‌دهند.

ادامه مطلب

رايتل

اقدامات اپراتور سوم براي شبکه ملي اطلاعات

مديرعامل رايتل با تشريح مزاياي شبکه ملي اطلاعات از مزاياي اين شبکه براي اين اپراتور و مشترکانش سخن گفت.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات

شبکه ملي اطلاعات؛ الزامات، اقدامات و بايدها

يکي از مهم‌ترين اقدامات صورت‌گرفته در سه سال اخير توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، توسعه و تکميل شبکه ملي اطلاعات در راستاي «پايداري و استحکام شبکه، استقلال شبکه، امنيت و حفاظت شبکه و افزايش محتوا و خدمات داخلي بومي و گردش داخلي اطلاعات و ترافيک» است.

ادامه مطلب