شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملي-اطلاعات
جهرمي

کاهش دوباره 50درصدی تعرفه اینترنت برای دانشگاهیان

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش تعرفه 50 درصدی خدمات دانشگاه‌های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات نسبت به آنچه در سطح جامعه ارائه می‌شود برای دانشگاهیان خبر داد.

ادامه مطلب

جهرمي

معاون وزير ارتباطات عنوان کرد:

محتوا دغدغه اصلي شبکه ملي اطلاعات / مقررات دست‌وپاگير مانع رشد است

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به گلايه‌هاي مقام معظم رهبري از شبکه ملي اطلاعات، گفت: دغدغه‌ها در موضوع شبکه ملي اطلاعات مربوط به توليد محتواي بومي است.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات

انتقاد از تبليغات منفي عليه شبکه ملي اطلاعات

در حالي که وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، يکي از مهم‌ترين پروژه‌ها و اولويت‌هاي اين وزارتخانه را راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات مي‌داند و از نهايي شدن فاز نهايي آن در آينده‌اي نزديک خبر مي‌دهد، برخي از گذشته تاکنون با تبليغات منفي عليه و معطوف کردن اين شبکه به سمت مسائل امنيتي، سعي در تخريب آن را داشته‌اند.

ادامه مطلب

مناظره

با حضور جهانگرد و تقی‌پور؛

مناظره‌ی تلویزیونی درباره‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات به درگیری لفظی انجامید

روند اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات که برخی به اشتباه آن را جایگزینی برای "اینترنت ملی" می دانند، با وجود رسیدن به فاز سوم، همچنان با انتقاد جمعی از کارشناسان فضای مجازی مواجه است.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات

تسريع تلاش‌ها براي بلوغ شبکه ملي اطلاعات پس از انتقادها

شبکه ملي اطلاعات که در يک سال گذشته فرآيند استقرار و رشد خود را پشت سر گذاشته همچنان انتقاداتي را به همراه دارد که انتظار مي‌رود در فاز بلوغ به اين انتقادات پاسخ داده شود.

ادامه مطلب

اذري جهرمي

معاون وزير ارتباطات :

نقش شبکه ملي اطلاعات در ايجاد اشتغال

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به نقش شبکه ملي اطلاعات در تحقق شعار امسال گفت: شکل گيري خدمات بومي بر بستر شبکه ملي اطلاعات، ايجاد اشتغال و رونق کسب و کار را به همراه دارد.

ادامه مطلب

اينترنت

سرعت اينترنت ايران چقدر است؟

با اجرايي شدن فاز دوم شبکه ملي اطلاعات، متوسط سرعت دسترسي پهن‌باند ثابت چهار مگابيت بر ثانيه و متوسط سرعت دسترسي پهن‌باند همراه به سه مگابيت بر ثانيه رسيد.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

چرا وزارت ارتباطات دولت قبل در اجراي شبکه ملي اطلاعات ناکام بود؟

رييس سازمان فناوري اطلاعات در دولت دهم علت ناکامي وزارت ارتباطات دولت احمدي نژاد را در عدم بهره برداري از شبکه ملي اطلاعات را اختصاص بودجه کم براي اجراي اين پروژه دانست و گفت: از سوي ديگر توجه ويژه رييس جمهوري دولت يازدهم به اين حوزه، مشکلات اجرايي وزارت ارتباطات اين دولت را بسيار کمتر کرده است.

ادامه مطلب

مرکز تبادل ترافيک - ديتاسنتر

اپراتور اول تلفن همراه، تعرفه ترافیک داخلی را 50 درصد کاهش داد.

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد در راستای اجرای سیاستها و اهداف شبکه ملی اطلاعات و با هدف رونق محتوای فاخر ایرانی و توسعه کسب و کارهای بومی، تعرفه اینترنت همراه مشترکین خود در سایت‌های پر مراجعه داخلی را به میزان 50 درصد کاهش داده است.

ادامه مطلب

جهرمي

جهرمی عنوان کرد:

شبکه ملی اطلاعات اقتصاد فناوری اطلاعات و آینده ما است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه جدی شرکت ارتباطات زیرساخت را کاهش قیمت سرویس های داخلی با ایجاد بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها به نفع سرویس دهندگان محتوا و کاربر نهایی دانست و گفت: شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد فناوری اطلاعات و آینده ما است.

ادامه مطلب