سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
ریلزاینستاگرام

یک رسوایی جدید فاش شد؛

فیس بوک از آسیب اینستاگرام به نوجوانان آگاه بوده است

طبق گزارشی جدید فیس بوک از آسیب اینستاگرام به کاربران دختر نوجوان آگاه بوده اما سودآوری را بر سلامت کاربران ترجیح داده است. درهمین راستا یک کمیته سنای آمریکا درباره این امر تحقیق می کند.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اینستاگرام برای نوجوانان زیان آور است

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد مطالعات فیس بوک نشان داده که اپلیکیشن اینستاگرام برای شماری از نوجوانان زیان آور است.

ادامه مطلب

فیس بوک

فیس بوک به سلبریتی ها اجازه می دهد قوانین را نقض کنند

گزارشی جدید نشان می دهد فیس بوک به کاربران رده بالا، سلبریتی ها و سیاستمداران اجازه می دهد قوانین پلتفرم را دور بزنند و در صورت نقض آنها مجازات نمی شوند.

ادامه مطلب

اپل

به‌روزرسانی اضطراری اپل علیه جاسوس افزار اسرائیلی

شرکت اپل اعلام کرد حفره امنیتی را ترمیم کرده که محققان امنیتی دریافتند شرکت اسرائیلی NSO از آن برای هدف گرفتن دستگاهها با استفاده از جاسوس افزار خود بهره برداری کرده است.

ادامه مطلب

اینستاگرام

بخش "موارد دلخواه" در اینستاگرام ساخته می‌شود

اینستاگرام سرگرم طراحی قابلیت جدیدی به نام "موارد دلخواه" (Favorites) است که به کاربران امکان می دهد حسابهایی که مایلند پستهای آنها در فید بیش از سایر پستها نمایش داده شود را انتخاب کنند.

ادامه مطلب

لجستیک فناوری اطلاعات و ارتباطات

یک کارشناس حقوق فناوری اطلاعات:

حال نظام حکمرانی ما خوب نیست

یک کارشناس حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه حال نظام حکمرانی ما خوب نیست گفت: تأسیس نهاد رگولاتور عالی فضای مجازی که در طرح حمایت از کاربران آمده اوضاع را بدتر می کند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع):

طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی قابل دفاع نیست

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از لحاظ حقوقی قابل دفاع نیست، خواستار شفاف شدن موضع شورای عالی فضای مجازی درخصوص این طرح شد.

ادامه مطلب

عیسی زارع پور

وزیر ارتباطات تاکید کرد

نگران طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی» نیستم/پیگیری حقوق مردم در شرایط فعلی ممکن نیست

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نسبت به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» احساس نگرانی نمی‌کنم، گفت: هیچ‌کسی در کشور قائل به این نیست که فضای مجازی باید رها باشد چون همه زندگی مردم به این فضا گره خورده است و پیگیری حقوق مردم در این فضا در شرایط فعلی به‌صورت کامل امکان‌پذیر نیست. ولی نظام‌مند کردن این فضا نباید منجربه ایجاد مشکل برای کسب‌وکارها و مایه نگرانی عموم مردم شود.

ادامه مطلب

توئیتر

معرفی برچسب جدید برای شناسایی بات‌های خوب در توییتر

توییتر قابلیت جدیدی معرفی کرد که به حسابها امکان می دهد با افزودن یک برچسب به پروفایلشان، خود را به عنوان بات مشخص کنند.

ادامه مطلب

عیسی زارع پور

عیسی زارع پور:

امروز جبهه جدید در فضای مجازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه امروز جبهه جدید در فضای مجازی است گفت: حفظ استقلال کشور در این فضای مهم و راهبردی، تکلیف و وظیفه‌ای است که بر دوش تک‌تک ما اعضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه جوانان نخبه این کشور قرار دارد.

ادامه مطلب