سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
فیس بوک

مقابله فیس بوک با دستور قضایی فروش اینستاگرام و واتس اپ

فیس بوک روز گذشته از یک قاضی خواست تا در حکم خود در مورد پرونده ضدانحصار این شرکت تجدیدنظر کند تا فیس بوک مجبور به فروش واتس اپ و اینستاگرام نشود.

ادامه مطلب

پیام رسان

ابهام در تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌‌های داخلی/ نرخ یک‌سوم یا یک‌پنجم قیمت اینترنت برای کاربران محاسبه می‌شود؟

مجلس امسال تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را یک‌پنجم اینترنت تصویب کرده است اما مصوبه قبلی وزارت ارتباطات تعرفه استفاده از پیام‌رسان داخلی را یک‌سوم قیمت اینترنت می‌داند. معاون وزیر هم حتی پس از قانون جدید، بر تعرفه قبلی تاکید دارد. اما کدام تعرفه معیار عمل است؟

ادامه مطلب

تیک تاک

تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن در فصل سوم ۲۰۲۱ شد

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم آمار نصب برنامه‌ها افزایش یافت، اما حالا که شمار زیادی از مردم واکسن زده‌اند و سخت‌گیری‌ها تا حدی کمتر شده، آمار نصب دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور هم در فصل سوم ۲۰۲۱ به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ درصد افت داشته اما درآمد آن‌ها همچنان صعودی است. در این میان تیک‌تاک پردرآمدترین برنامه و پابجی پردرآمدترین بازی در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

ادامه مطلب

فیس بوک

دادگاه آمریکایی فیس‌بوک را مجبور به انتشار اسناد یک نسل‌کشی کرد

یک قاضی فدرال در آمریکا به فیس‌بوک دستور داد تا اسناد مربوط به برخی حساب‌های کاربری را منتشر کند. این حساب ها محتوایی در حمایت از خشونت برعلیه اقلیت روهینگیا در میانمار داشتند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

ساترا: «طرح صیانت» قابل اصلاح است

مدیرکل صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: طرح صیانت با همه محاسن و انتقاداتی که به همراه دارد در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود، اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

فیس بوک

هزینه ۱۳ میلیارد دلاری فیس بوک برای ایمنی و امنیت

شرکت فیس بوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می‌کنند.

ادامه مطلب

ساترا

گزارش ساترا از رگولاتوری اینفلوئنسرها در دنیا؛ از لزوم اخذ مالیات تا تبلیغات شفاف

دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا در راستای رگولاتوری محتوای تبلیغاتی و درآمدی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که سالانه در حدود هزار میلیارد تومان است گزارشی را تهیه و منتشر ساخته که به مرور قوانین کشورهای مختلف در ارتباط با فعالیت این افراد پرداخته و چشم‌اندازهای جدیدی در حوزه تنظیم‌گری را ارائه می‌کند.

ادامه مطلب

هک

یک کلاهبرداری اینترنتی ۱۶ کشور عربی را هدف قرار داد

گزارش‌ها حاکی است که یک کلاهبرداری اینترنتی قربانیان خود را در ۱۶ کشور عرب زبان از طریق دستکاری بیش از ۱۳۰ نام تجاری معروف، هدف قرار داده است.

ادامه مطلب

ایموجی

انتشار ۳۷ ایموجی جدید در نسخه جدید یونیکد

کنسرسیوم یونیکد که مسئول طراحی و انتشار ایموجی‌هاست، پس از تاخیر ناشی از همه گیری کووید ۱۹ یونیکد ۱۴ را نهایی کرده است.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اظهارات مدیر اینستاگرام جنجال آفرین شد

آدام موسری، مدیر اینستاگرام پس از این که ارزش شبکه های اجتماعی برای جامعه را با خودروها مقایسه کرد، با موجی از انتقاد روبرو شد.

ادامه مطلب