جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فاوا
فاوا

اولویت دولت در حوزه «فاوا» در سال جدید چه باید باشد؟

بیش از دو هفته از آغاز سال ۱۴۰۰ می‌گذرد و شاید این سوال برای بسیاری مطرح باشد که اولویت‌های دولت در حوزه فاوا در این سال جدید چه مواردی باشد و دولت برای اینکه این صنعت رشد و توسعه پیدا کند چه مواردی را باید در دستور کار خود قرار دهد.

ادامه مطلب

فاوا

لایحه بودجه با نیازهای حوزه فناوری اطلاعات متناسب نیست

فقدان تمرکز بر پروژه‌های مشترک در بودجه حوزه فاوا

مشاور کمیسیون ارتباطات و فناوری اتاق بازرگانی ایران معتقد است در لایحه بودجه سال آینده برای حوزه فناوری اطلاعات با فقدان تمرکز بر پروژه‌های مشترک روبه‌روییم و با همین حساب وقتی این حوزه را ارزیابی می‌کنیم با تعداد زیادی متولی روبه‌رو می‌شویم که با یکدیگر هماهنگی ندارند.

ادامه مطلب

اطلاعیه

در پی شیوع کرونا؛

نهمین دوره جشنواره فاوا و جایزه ملی کیفیت لغو شد

نهمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) و جایزه کیفیت ملی کیفیت به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

ادامه مطلب

شهلي اصولي

در هفتمين جشنواره فاواست

شاخص هاي بين المللي، ملاک ارزيابي دولت الکترونيک دستگاهي

رييس مرکز توانمند سازي و تسهيل گري کسب و کارهاي نوپا فاوا با اعلام اينکه براي تعيين دستگاه هاي برترحوزه دولت الکترونيک از شاخص هاي بين المللي استفاده کرديم، گفت: شاخص هاي بين المللي عرضه خدمات الکترونيکي و سطح بلوغ دستگاه ها را مورد سنجش قرار مي دهند.

ادامه مطلب

حميدفروزنده

آمار بیشترین شکایات در حوزه فاوا اعلام شد

بیش از 78درصد شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به موضوع کسب و کارهای حوزه نرم‌افزار و وب سایت مربوط می‌شود.

ادامه مطلب

واعظي

وزیرارتباطات در دیدار نوروزی:

مهم‌ترین برنامه‌های فاوای ایران در سال 96

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از افزایش 30 درصدی اشتغال در حوزه ICT به عنوان یکی از اولویت های این وزارتخانه در این سال یاد کرد.

ادامه مطلب

فاوا

تحلیل بودجه فاوای کشور در سال 96

افزایش 13 درصدی اعتبارات برنامه‌ای، کاهش هفت درصدی اعتبار ردیف‌های متفرقه، افزایش 30درصدی درآمد دولت از فعالیت‌ها و افزایش 16درصدی سود ویژه شرکت‌های دولتی فعال از تغییرات لایحه بودجه سال 1396نسبت به سال 1395در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

ادامه مطلب

برنامه نويسي

جشنواره فناوری اطلاعات برگزار می‌شود

صادرات اپلیکیشن و توجه به دانش‌بنیان‌ها

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تمرکز بر اپلیکیشن‌نویسی و صادرات آنها، توجه به شرکت‌های نوپا و بازی‌های رایانه‌ای را از محورهای ششمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد.

ادامه مطلب

جهانگرد

معاون وزیر ارتباطات:

مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای فاوا شتاب‌دهنده نیست

معاون وزیر ارتباطات گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌‌کارهای نوپای فاوا جایگزین مراکز رشد و پارک‌ها نیست و در واقع می‌خواهد شبکه‌ای بین تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور باشد که هشت گروه حول آن جمع می‌شوند و نهایتا ایده‌ای به محصول تبدیل می‌شود.

ادامه مطلب

توسعه - صنعت - اقتصاد - کسب و کار

حضور فاوا در هشت ماده برنامه ششم

حسن روحاني رييس جمهور کشورمان بلافاصله پس از آغاز اجراي برجام، بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه را به عنوان برنامه 5 ساله سوم در چشم انداز 20 ساله، به مجلس تقديم کرد.

ادامه مطلب