دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات:

مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای فاوا شتاب‌دهنده نیست

جهانگرد

یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰


معاون وزیر ارتباطات گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌‌کارهای نوپای فاوا جایگزین مراکز رشد و پارک‌ها نیست و در واقع می‌خواهد شبکه‌ای بین تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور باشد که هشت گروه حول آن جمع می‌شوند و نهایتا ایده‌ای به محصول تبدیل می‌شود.

وایمکس نیوز - نصرالله جهانگرد در مراسم افتتاح مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌‌کارهای نوپای فاوا با اشاره به اینکه 13000 نوع شغل در دنیا وجود دارد که تنها 3000 مورد از آنها در ایران تعریف شده است، اظهار کرد: بخش مهمی از حوزه اشتغال مربوط به توسعه شبکه‌های دسترسی و مبادله اطلاعات است.

وی عنوان کرد: بر این اساس ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی، تکمیل زنجیره تجاری‌سازی، تأمین مالی و تقویت بازار تقاضا، کمک به مراکز رشد و پارک‌ها و تأمین پهنای باند رایگان برای شرکت‌ها را داشتیم.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: توسعه پهنای باند و شبکه دسترسی از جمله اقدامات استراتژیک است که می‌تواند در اشتغالزایی تأثیر مستقیم داشته باشد.

او افزود: برآورد سال گذشته ما ایجاد 30 هزار فرصت شغلی بود که امسال به دو برابر این رقم رسیده است.

جهانگرد درباره تفاوت این مرکز با شتابدهنده‌ها نیز گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌‌کارهای نوپای فاوا جایگزین مراکز رشد و پارک‌ها نیست و در واقع می‌خواهد شبکه‌ای بین تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور باشد که هشت گروه حول آن جمع می‌شوند و نهایتا ایده‌ای را به محصول یا خدمت تبدیل می‌کنند.

وی گفت: معمولا شتابدهنده‌ها وارد مشارکت می‌شوند و از ابتدا تا تجاری‌سازی همراه ایده می‌روند در حالیکه ما این کار را نمی‌کنیم و صاحبان ایده را به ظرفیت‌های موجود وصل می‌کنیم. 

منبع : تسنیم 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو