دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فناوري-فضايي
براري

افزايش سهم فناوري فضايي در توسعه شهر هوشمند

رئيس سازمان فضايي و معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: براي افزايش سهم فناوري فضايي در توسعه شهر هوشمند جلسات مشترکي بين سازمان نظام صنفي رايانه‌اي و سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تهران برگزار مي شود.

ادامه مطلب

حسين صميمي

با حضور وزير ارتباطات

سه پروژه بومي فناوري فضايي افتتاح شد

مراسم افتتاح آزمايشگاه مرجع سازگاري الکترومغناطيسي (EMC) و رونمايي از دستاوردهاي جديد پژوهشگاه فضايي ايران امروز با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد.

ادامه مطلب

جهرمي

وزير ارتباطات در مراسم روز فناوري فضايي:

صداي طنين ايرانيان بزودي در فضا مخابره خواهد شد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در روزملي «فناوري فضايي» گفت: به‌زودي طنين صداي ايرانيان در فضا مخابره خواهد شد و انشا الله در هفته‌هاي پيش رو «پيام دوستي» ما در مدار قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب

فناوري فضايي

فناوري فضايي براي مديريت بحران مورد استفاده قرار مي‌گيرد

رييس سازمان فضايي ?ايران با اشاره به اينکه کشور ما براي وقوع بلاياي طبيعي در موقعيت ويژه اي قرار دارد بنابراين بايد اين فناوري را توسعه دهيم گفت: از فناوري فضايي براي مديريت بحران استفاده کنيم و در اين زمينه از بخش خصوصي کمک مي گيريم.

ادامه مطلب

مرتضي براري

رييس سازمان فضايي ايران:

مجوز اپراتور ماهواره سنجشي در دست تدوين است

رييس سازمان فضايي ايران از تدوين مجوز اپراتور ماهواره سنجشي خبر داد و گفت: فناوري فضايي به زندگي مردم رسوخ کرده و اين مساله موجب افزايش رشد اقتصادي آن شده است.

ادامه مطلب

سازمان فضايي

ایران به جمع 15 کشور اصلی دارای فناوری فضایی پیوست

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی خبر از پیوستن ایران به جمع 15 کشور اصلی دارای فناوری فضایی داد و نوشت: ماهواره دوستی ایران آماده پرواز است.

ادامه مطلب

محسن بهرامي - سازمان فضايي

رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد؛

ایران در میان ۱۵ کشور اصلی فضایی/ ماهواره «دوستی» آماده پرتاب

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به دستیابی ایران به دانش ساخت و پرتاب ماهواره و پیوستن به جمع کشورهای فضایی، از آماده پرتاب بودن ماهواره «دوستی» خبر داد.

ادامه مطلب

فناوري فضايي

دکتر دوايي مرکزي:

اتصال به بازار فضايي جهان از فرصت هاي پساتحريم است

معاون نوآوري و فناوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در سومين جشنواره تجليل از پژوهشگران پژوهشگاه فضايي ايران، با تاکيد بر اين که فضاي پساتحريم داراي نقاط تهديد و فرصت است، گفت: در دوران پسا تحريم زمينه تعامل سازنده ايران با جهان ايجاد مي‌شود که اين امر مي‌تواند زمينه همکاري هاي فضايي با ساير کشورها را فراهم کند.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

عزم جدی در ساخت ماهواره ملی و بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری فضایی، که با حضور رییس جمهور و مسئولان بلندپایه کشوری همراه بود، از عزم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساخت ماهواره بومی در راستای اهداف نظام و با رویکرد صلح آمیز خبر داد.

ادامه مطلب

سازمان فضايي

چشم انداز فناوري فضايي در پساتحريم

14 بهمن روز ملي فناوري فضايي نام گرفت؛ روزي که بيانگر توانمندي علمي و اقتدار ملي ايران در عرصه ي اين دانش مهم است و اينک در دوره پساتحريم و با اجراي برجام، دانشمندان ايراني مي توانند طرح هاي مشترکي را در اين زمينه با ديگر کشورها به مرحله اجرا در آورند.

ادامه مطلب