یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري فضايي براي مديريت بحران مورد استفاده قرار مي‌گيرد

فناوري فضايي

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰


رييس سازمان فضايي ?ايران با اشاره به اينکه کشور ما براي وقوع بلاياي طبيعي در موقعيت ويژه اي قرار دارد بنابراين بايد اين فناوري را توسعه دهيم گفت: از فناوري فضايي براي مديريت بحران استفاده کنيم و در اين زمينه از بخش خصوصي کمک مي گيريم.

وايمکس نيوز- مرتضي براري رييس سازمان فضايي ايران در بازديد از پروژه بام 2 ( بالون تاکتيکي مقيد براي مواقع بحران) با اشاره به اينکه کشور ما در حوزه وقوع بلاياي طبيعي در موقعيت ويژه‌اي دارد، بر استفاده از فناوري‌‌هاي فضايي در مديريت بحران تاکيد کرد و گفت: بايد مجموعه سازمان فضايي و پژوهشگاه فضايي ايران نقش مهمي در حوزه مديريت بحران ايفا کنند و بايد از سوي مراجع ذيربط بسته‌‌اي جامع ارايه شود.

وي با تاکيد بر لزوم حضور بخش خصوصي در فناوري فضايي افزود: ما بايد فناوري را توسعه دهيم و در زمينه سرويس‌دهي کار را به بخش خصوصي بسپاريم.

در ادامه اين بازديد، صادق بيگ پور، مشاور وزير و رييس کميته پدافند غير عامل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اهميت پروژه بام 2 در مديريت اظهار کرد: در مواقع بحران، ارايه سرويس به مديريت بحران و ايجاد زمينه براي برقراري ارتباطات بين مردم نقش مهمي ايفا مي کند.

وي با اشاره به استفاده از توان داخلي براي اجرايي کردن پروژه بام 2 تصريح کرد: براي اجراي اين پروژه به خارج وابسته نيستيم و از توان داخلي براي اقتصادي کردن پروژه استفاده مي کنيم و مشخصات فني پروژه پس از تعيين الزامات و کاربردهاي مورد نياز نهايي مي شود.

حسين صميمي، رييس پژوهشگاه فضايي ايران با اشاره به اينکه موضوع پروژه بام 2، يک بحث ملي و حاکميتي است که همکاري همه جانبه را مي‌‌طلبد گفت:  پژوهشگاه فضايي ايران رقيب بخش خصوصي نيست و در اجراي پروژه بام 2 همکاري خوبي با شرکت‌‌هاي دانش بنيان دارد و از اختراعات و راهکارهاي اين شرکت ها براي اقتصادي کردن اين پروژه استفاده مي کند.

بر اساس اين گزارش پروژه بام 2 نسخه پيشرفته پروژه بام 1 است که قابليت هايي مانند: عملياتي‌سازي در مدت 2 ساعت به منظور کاهش هزينه‌‌ها و بازيابي گاز هليم و حمل محموله سنگين‌تر تا شش برابر بام 1 را نيز دارد

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو