سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

پلتفرم دیجیتالی که تبدیل به زیست بوم آموزش مجازی شد

اسفند ۹۸ کرونا همه را غافلگیر کرد، مخاطرات ادامه آموزش در مدارس به شیوه حضوری، دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرد...

چرا گوگل «طاقچه» را حذف کرد؟

چرایی حذف نرم‌افزار «طاقچه» از گوگل پلی پرسشی است که از حدود یک ماه قبل برای این پلتفرم، علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده بی‌پاسخ‌ مانده است.

نامه جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های کشور به وزیر ارتباطات

بیش از ۱۰۰۰ استاد بسیجی دانشگاه های کشور در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کردند: انتظار ملی و الزامات حکمرانی ایجاب می کند در حرکتی انقلابی و جهادی، نسبت به رفع دغدغه مردم و مسئولان در عرصه متنوع، گسترده و حقیقی موسوم به فضای مجازی وارد عمل شده و گامی بلند در راستای کاهش نگرانی های خانواده ها، مربیان و دلسوزان ملت ایران بردارید.

اینستاگرام روی بهبود نتایج جستجو براساس کلید واژه‌‌های مختلف کار می‌کند

اینستاگرام قصد دارد وضعیت جستجو براساس کلیدواژه را در پلتفرم خود بهینه سازی کند تا کاربران با استفاده از کلمات کلیدی مختلف به‌راحتی بتوانند محتوای تصویری و ویدیویی متناسب‌تری را در اختیار داشته باشند و مشکلات فعلی را برطرف کند. با این رویکرد نحوه نمایش جستجو‌ها شباهت بیشتری به نمایش جستجوها در تیک تاک پیدا می‌کند.

آغاز پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب

صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری یوتیوب که برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیوی کوتاه Shorts برنامه ریزی شده بود، آغاز به کار کرد.

فرصت ویژه برای استفاده از خدمات زیرساخت ابری ایرانسل

ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در زمینه هدایت کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به سمت تحول دیجیتال، خدمات زیرساخت ابری (Infrastructure as a Service- IaaS) را ارائه می‌کند.

خدمات هوش مصنوعی در شرکت ارتباطات زیرساخت توسعه می یابد

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری در پروژه توسعه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در شرکت ارتباطات زیرساخت فراخوان داد.

درپی سوءاستفاده گروه APT از یک آسیب‌پذیری؛ توصیه های افتا برای پیشگیری از حملات هکرهای دولتی

به دنبال بهره برداری هکرهای دولتی از آسیب پذیری تجهیزات Fortinet ، مرکز افتا با اعلام هشدار، توصیه هایی را برای راهبران سیستم در سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرساخت حیاتی کشور منتشر کرد.

حمایت آمازون از قانونی شدن فروش ماریجوانا

شرکت آمازون از تصویب مصوبه ای فدرال برای قانونی شدن فروش ماریجوانا حمایت کرده و افزوده که دیگر قصد ندارد از کارکنان خود برای بررسی مصرف مواد مخدر تست بگیرد.

استقبال فرانسه از نگهداری اطلاعات با استفاده از فناوری گوگل و مایکروسافت

دولت فرانسه اعلام کرد بخشی از اطلاعات حساس دولتی و شرکتی این کشور می توانند با استفاده از فناوری رایانشی ابری گوگل و مایکروسافت به شکل ایمن نگهداری شوند.

مطالب پر بازدید آرشیو