جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

نسبت فضای سایبر با فضای مجازی چیست؟

پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی علیرغم ظاهر فریبنده‌ای که دارد اما در نهایت منجر به دور شدن انسان از ذات اجتماعی خود شده است.

ارایه خدمات فضای ذخیره‌سازی ابری با افرانت امکان‌پذیر شد

افرانت در راستای رفع چالش ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک، استارتاپ‌ها و کاربران حقیقی، سرویس فضای ذخیره‌سازی ابری (Object Storage) راه اندازی کرد.

نبرد فیس بوک با مخالفان تزریق واکسن

علیرغم ادعاهای فیس بوک در زمینه ممنوع کردن انتشار پیام های مخالف تزریق واکسن کرونا، هنوز تعداد زیادی از این پیام ها در این شبکه اجتماعی در دسترس است و فیس بوک به جنگ انها رفته است.

فیسبوک و هوش مصنوعی به کمک فراموشی اطلاعات بی اهمیت می آیند

محققان شرکت فیسبوک با کمک هوش مصنوعی راه حلی را برای طبقه بندی اطلاعات در سیستم های بزرگ پیدا کردند.

دکتر روحانی :تحولات دیجیتال و الکترونیکی شدن ارائه خدمات برای کشور ضروری است

دکتر روحانی تحولات دیجیتال و الکترونیکی شدن ارائه خدمات را برای کشور ضروری خواند و تصریح کرد: امروز بدون پیشرفت در ارتباطات و فناوری اطلاعات حرف زدن و برقراری ارتباط با جهان امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان در دنیای امروز با تحولات شگرف آن، از علم و فناوری عقب ماند.

اپل برچسب‌های جدید حریم خصوصی را به برنامه‌های اپ استور اضافه کرد

اپل به تازگی برچسب‌های حریم خصوصی را به برنامه‌های اپ استور اضافه کرده که کاربران توسط آن‌ها می‌توانند از نحوه استفاده برنامه‌های iOS از اطلاعات شخصی خود مطلع شوند.

هشدار مرکز افتا؛ اپلیکیشن هایی که باید از گوشی موبایل خود حذف کنید

محققان امنیتی ۲۱ برنامه تبلیغاتی مخرب را در گوگل پلی کشف کردند که خود را در قالب اپ بازی پنهان کرده‌اند. مرکز افتا از کاربران خواست در صورت وجود این برنامه ها، آنها را از گوشی خود حذف کنند.

چرا مردم در فضای مجازی خشمگین هستند؟

رییس سابق دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، بر این باور است که در بررسی علل افزایش خشونت اجتماعی بیش از آنکه موضوعات روانشناختی اهمیت داشته باشد، بسترهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حائز اهمیت است.

نقش پیام‌رسان بومی در معماری جدید شبکه ملی چیست؟

اگرچه پیام‌رسان‌های بومی هنوز هم نمی‌توانند نیاز کاربران را اقناع کنند، با معماری ارائه‌شده توسط وزارت ارتباطات به شورای عالی فضای مجازی، باید دید چه تصمیمی برای این خدمات پایه کاربردی شبکه ملی اطلاعات گرفته شده است.

آشنایی با انواع رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی را می توان در هشت گروه دسته‌بندی کرد. شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها، فروم‌ها، کامیونیتی‌های محتوایی، میکرو بلاگ‌ها،اپلیکیشن های پیام رسان. علاوه بر این‌ها برخی سایت‌های «دنیای مجازی» از قبیل سکند‌لایف (Second Life) هم گونه دیگری از رسانه‌های اجتماعی هستند که در سال‌های آینده گسترش بیشتری خواهند داشت.

مطالب پر بازدید آرشیو