شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلفن همراه

استفاده همزمان دو شماره در گوشی‌های عادی با اندروید ۱۳

اندروید ۱۳ به سوی انتشار کامل برای عموم کاربران پیش می‌رود و گوگل در این مسیر قابلیت‌های بیشتر و بیشتری را به این سیستم عامل جدید اضافه می‌کند.

وزیر ارتباطات: تخلف پیامک‌های مزاحم را گزارش کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روش شماره‌گیری کد #۸۰۰* برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی، گفت: در صورتی‌که با وجود مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان پیامک‌هایی با محتوای نامناسب دریافت می‌کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال‌کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید.

توقف پاسخگویی به مشتریان همراه اول در ۲ مرکز مخابراتی تهران

ارایه خدمات امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار در ۲ مرکز مخابراتی استان تهران متوقف می شود.

گزارش رگولاتوری از آخرین وضعیت ارتباطات: اینترنت موبایل ۹۰ میلیون مشترک دارد

گزارش رگولاتوری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در تابستان ۱۴۰۰ حاکی از عبور تعداد مشترکین اینترنت موبایل (سیار) از ۹۰ میلیون مشترک است. طی سه ماه دوم سال ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۵۶.۶۴ درصد رسید و این رقم برای ارتباطات سیار حدود ۱۰۶.۳۴ درصد است.

مراقب این تماس‌های مشکوک باشید

چند سالی می‌شود که موضوع تماس شماره‌های خارجی و ناشناس، بویژه با پیش‌شماره کشورهای کوچک آفریقایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به تازگی نیز تعداد این تماس‌ها افزایش یافته و گزارش‌ها حاکی از نگرانی مشترکان تلفن همراه از این موضوع است.

مسدودسازی بیش از ۳۵۵هزار شماره شخصی چطور جلوی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بگیریم؟

کاربران برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند از سامانه ۱۹۵ یا شماره‌گیری کد #۸۰۰* استفاده کنند و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

حداکثر قیمت هر سیم‌کارت چقدر است؟

حداکثر قیمت یک خط تلفن همراه با شماره معمولی برای سیم‌کارت دائمی ۱۲۰ هزار تومان و برای سیم‌کارت اعتباری ۲۰ هزار تومان است، اما اپراتور مجاز است سیم‌کارت‌های با شماره رند را با قیمت بیشتری از سیم‌کارت‌های معمولی از طریق برگزاری مزایده به فروش برساند.

سفر جمعی از نمایندگان به شمال آذربایجان غربی /سایت دکل تلفن همراه در ۴۵ روستا ارتقاء می یابد

نماینده تهران در مجلس با اشاره به سفر برخی نمایندگان مجلس به شمال آذربایجان غربی گفت که قرار است حداکثر تا سه ماه آینده، ارتقای سایت دکل تلفن همراه در ۴۵ روستای شهرستان‌های این منطقه انجام شود.

تعداد خطوط فعال تلفن همراه به ۱۳۱ میلیون رسید

آمار منتشرشده درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه حاکی از آن است که خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، به ۱۳۱ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ عدد رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۵۵.۱۴ درصد می‌رساند.

آغاز طرح رجیستری تبلت‌ها از دوم مرداد ماه

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت برای تبلت ها از دوم مردادماه خبر داد.

مطالب پر بازدید آرشیو