شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوناگون

کشورهای مختلف جهان مشتری نخستین قرص ضد کرونا

تعدادی از کشورهای مختلف جهان متقاضی نخستین داروی کووید ۱۹ که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود، هستند؛ این قرص خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد.

با انتقال ماموریت از شرکت زیرساخت؛ «آذری جهرمی» در پژوهشگاه ICT مشغول به کار شد

محمدجواد آذری جهرمی که پس از اتمام مسئولیتش به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در معاونت برنامه ریزی شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به کار بود، به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت.

نتایج تازه‌ترین پژوهش: تزریق همزمان واکسن‌های کرونا و آنفلوانزا واکنش ایمنی قوی می‌دهد

نتایج یک بررسی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، دریافت واکسن آنفلوانزا برای افراد همزمان با واکسن کووید ۱۹ بی خطر است.

پنج آسیب جسمانی استفاده بیش از حد از موبایل و فناوری اطلاعات

مطالعات علمی نشان می دهد استفاده زیاد از موبایل، آسیب های جدی مثل سرطان، ناباروری مردان، کاهش بینایی و آسیب های کلیوی به دنبال خواهد داشت.

عارضه واکسن جانسون در نخستین دز/ پیشنهاد شرکت برای تزریق دز تقویت کننده

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، عارضه لختگی خون در واکسن جانسون اند جانسون در دز نخستین آن بروز می‌کند.

اکسل برای چه کارهایی مناسب نیست؟

اکسل با وجود امکانات گسترده برای محاسبه و تحلیل داده‌ها، معمولا برای کار با پایگاه داده‌ها یا مسائل پیچیده مناسب نیست و شاید نتواند تمام نیازهایتان را برطرف کند.

اضافه شدن زبان فارسی به سایت ایران تلنت پس از ۱۸ سال

ایران‌تلنت اولین و بزرگترین سایت استخدام و کاریابی در ایران که تا کنون تنها به زبان انگلیسی به کاربران خود ارائه سرویس می‌کرد، اکنون زبان فارسی را نیز به سایت خود اضافه کرده و به صورت دوزبانه سرویس های خود را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

آیا توانایی ویروس کرونا در انتقال از راه هوا درحال افزایش است؟

دو مطالعه جدید یکی از علل احتمالی مسری‌تربودن گونه‌های جدید ویروس کرونا را تأیید و بر اهمیت استفاده از ماسک تأکید می‌کنند.

نخستین قرص آنتی ویروس؛ قرصی که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر کرونا را نصف می‌کند

دو شرکت داروسازی قرصی ابداع کرده‌اند که ریسک بستری شدن در بیمارستان و مرگ در نتیجه ابتلا به کووید۱۹ را نصف می‌کند.

به بهانه آغاز هفته جهانی فضا؛ کرونا زمینیان را فضایی‌تر کرد

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است و شاید دیگر زمان آن رسیده است که زندگی بر روی زمین را با کاربردهای بیشتر فناوری‌های فضایی‌ در زمین تجربه کنیم.

مطالب پر بازدید آرشیو