دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر عجب رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد:

«گیزمیز» بهترین کانال فارسی زبان تلگرام است!

تلگرام

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰


رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کانال ایرانی تلگرام «بدندید» متعلق به شبکه ماهواره ای «GEM» پرمخاطب ترین و «گیزمیز» بهترین کانال تلگرامی فارسی زبان است.

وایمکس نیوز - به نقل از ایسنا محمدرضا جوادی یگانه گفت: در حال حاضر 22 تا 24 میلیون کاربر تلگرام در ایران وجود دارد که این افراد به راحتی از این شبکه مجازی استفاده می کنند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر مساله ای با عنوان «کانال» به وجود آمده است که از لحاظ رسانه ای مشکلات زیادی را می تواند ایجاد کند.
جوادی یگانه گفت: در حال حاضر پربازدیدترین کانال ایرانی تلگرام «بدندید» است؛ این در حالی است که شبکه ماهواره ای GEM این کانال را تبلیغ می کند و زمانی که این کانال تنها 35 عکس و مطلب را آپلود کرده بود یک میلیون کاربر ایرانی در آن عضو شده اند. این کانال ها مرکز ملغمه، همهمه و شایعه هستند چون اصلا نمی دانیم که این کانال و یا هر کانال دیگری برای چه کسی بوده و دسترسی به صاحب و یا ادمین آن نداریم.
رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیچ اطلاعاتی از آن یک میلیون و 300 هزار نفری که در «بدندید» عضو هستند وجود ندارد و علاوه بر آن ما اصلا نمی دانیم که این کانال توسط چه کسانی اداره و رصد می شود و چه مطالبی با چه درجه از اطمینان در آن منتشر می شود.
جوادی یگانه افزود: در حالیکه در شبکه ای چون یوتیوب پست هایی که دارای اثرات مخرب و منفی مانند جنایات داعش باشد حذف می شود اما در تلگرام ما با شبکه ای مواجهیم که هیچ چیز از آن نمی دانیم.
وی ادامه داد: صاحبان کانال های مختلف تلگرامی به راحتی با بررسی تعداد بازدید و بازنشر هر خبر توسط کاربران مختلف می توانند کاملا به ذائقه های خبری و رفتاری مردم ایران آگاه شده و بدانند که مردم به چه چیزهایی اهمیت داده و از کنار چه چیزهایی راحت تر عبور می کنند.
رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در واقع اطلاعات کاربران به راحتی در اختیار صاحبان این کانال ها وجود دارد اما کاربر هیچ اطلاعاتی از آنها ندارد و در واقع صاحبان این کانال ها به راحتی می توانند وضعیت ما را رصد و تحلیل کنند.
جوادی یگانه افزود: ما در شبکه های مجازی چون کانال های تلگرامی ذهن و حافظه محدود خود را به دست دیگری می سپاریم که نمی دانیم کیست و او به این ترتیب شروع به شخم زدن افکار ما می کند و در بهترین حالت این آشفته بازار و شخم زدن ها هیچ نتیجه ای برای ما نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر کانال تلگرامی «گیزمیز» کانالی است که هیچ ضرری برای مخاطب نداشته و به این ترتیب می توان آن را بهترین کانال تلگرامی نسبت به سایر کانال ها دانست.
رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی که تلویزیون در میان مخاطبان دارای اعتبار بود یک دانشمند و محقق مدعی شد که چنانچه کسی 60 سال مدام تلویزیون ببیند قطعا خرفت خواهد شد. این در حالی است که الان شبکه های مجازی وضعیتی به شدت منحط تر و بدتر از تلویزیون دارند.
وی در ادامه ضمن پرداختن به کانال تلگرامی “چیستا یثربی” و “داستان پستچی” آن، گفت: چیستا یثربی با کانال تلگرامی خود اقدام به انتشار داستان پستچی کرد و در حال حاضر نیز اطلاعات خوبی را در کانال خود منتشر می کند و در این زمینه موفق عمل کرده اما مخاطبان آن واقعی نیستند و در همان سطح مجازی عمل می کنند.
این مقام مسوول در حالی «گیزمیز» را بهترین کانال تلگرام معرفی می کند که در این کانال عمدتا مطالب سطحی، زرد و طنز منتشر می شود.
 
منبع : روزنامه فناوران

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو