طی هفتههای گذشته برخی شرکتهای ارائهکننده اینترنت از کاهش ظرفیت پهنای باند خود و اختلالات متعدد در دریافت پهنای باند خبر داده اند.
وایمکس نیوز - مدتی است در موارد متعدد شرکتهای ارائه کننده اینترنت از اختلالاتی که در ارائهی خدمات آنها ایجاد می شود گله مند بوده و شرکت ارتباطات زیرساخت را مقصر این موضوع می دانند.حتی برخی از آنها اینگونه اعلام کردهاند حدود 30 گیگا بایت از اینترنت این شرکت قطع شده است.
حامدرضا اسماعیلی مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این اظهارات به ارائه توضیحاتی پرداخته و اعلام کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت همواره حدود 50 گیگ از شبکه خود را خالی نگه میدارد تا در صورت نیاز به پهنای باند بیشتر و یا ایجاد اختلال در یکی از مسیرهای تامین پهنای باند ،اینترنت بتواند این ظرفیت را جایگزین کند.
وی ادامه داد: اکنون نیز 330 گیگ ظرفیت پهنای باند کشور است که از این رقم حدود 250 تا 260 گیگ توسط شرکتهای مختلف خریداری شده و زیر بار رفته است.
وی ادامه داد:به عبارت دیگر اکنون ما حدود 70 تا 80 گیگ پهنای باند خالی داریم که حتی اگر به گفته برخی از شرکتها 30 گیگ از پهنای باند ما هم قطع شود با جایگزین کردن این ظرفیت مشکلی ایجاد نخواهد شد.
مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی و مشکلی در زمینهی پهنای باند ندارد، گفت: مسالهای که وجود دارد آنکه اغلب شرکتهای ارائهکننده اینترنت بیش از ظرفیت پهنای باند خود مشترک جذب میکنند و همین موضوع موجب میشود برای رفع مشکل ضریب اشتراک خود را از حد مرسوم بالاتر ببرند که این موضوع موجب پایین آمدن کیفیت شبکه آنها و کندی اینترنت میشود.
اسماعیلی ادامه داد: زمانی که به شبکه نگاه میکنیم متوجه میشویم که تمام شرکتهای PAP ظرفیت خود را به طور کامل واگذار کردهاند و بدین ترتیب تنها ساعات دو تا چهار صبح کمی سرعت بالا دارد.
وی ادامه داد: البته در گذشته شرایط به گونهای بود که از ساعت یک تا هفت صبح نصف ظرفیت شرکتها پر میشد، اما اکنون تنها در ساعات 2تا 4است که کمی شبکه شرکتها سبکتر است و در بقیه ساعات ظرفیت پهنای باند آنها به طور کامل و حتی بیش از حد واگذار شده است.
منبع : ایسنا