شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون وزير:

زيرساخت آموزشي اينترنت اشيا بايد در دانشگاه ها شکل گيرد

تیک نیوز

یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲:۰۰


معاون فناوري و نو آوري وزارت ازتباطات و فناوري اطلاعات گفت: زيرساخت آموزشي و فرهنگ سازانه اينترنت اشيا بايد در تمامي دانشگاه هاي کشور شکل گيرد.

وايمکس نيوز -  اميرحسين دوايي در حاشيه رونمايي از اولين آزمايشگاه و پلتفرم (ميکرو اکوسيستم) اينترنت اشيا در دانشگاه علم و صنعت ايران افرود: با فراهم شدن اين هدف مهم، مي توان شاهد کارهاي بزرگ توسط نيروهاي متخصص ايراني در اين زمينه بود.
وي بر لزوم ارائه دوره هاي آموزشي اينترنت اشيا در دانشگاه ها تاکيد کرد و گفت: در حال حاضر برخي از فارغ التحصيلان دانشگاه ها با اين موضوع مهم بيگانه هستند که اين روند بايد تغيير بايد.
دوايي با اشاره به ضرورت فراهم آوردن شرايط لازم براي ورود دانشگاه ها به اين حوزه برحسب ظرفيت ها و توانمندي هاي آنها، گفت: دانشگاه ها بايد برحسب ظرفيت هاي خود در موضوعات مختلف مانند حمل و نقل و سلامت ورود پيدا کنند.
وي به کاربردهاي اينترنت اشيا اشاره کرد و گفت: ايجاد کسب و کارهاي جديد نوآورانه و بهره گيري مناسب از منابع از جمله کاربردهاي اين فناوري پيشرفته است.
دوايي از اتصال بيش از 50 ميليارد اشيا تا سال 2020 ميلادي خبر داد و گفت: براي انجام اين کار برزگ نياز به ايجاد زيرساخت هاي مناسب است که کشور ما همگام با بسياري از کشور در اين مسير حرکت مي کند.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ايجاد زيرساخت و تدوين استانداردهاي مناسب براي بهره گيري از اين فناوري پيشرفته را برعهده دولت دانست و گفت: دولت بايد اين موضوعات را فراهم کند تا نيروهاي خلاق و نوآور بتوانند زمينه بهره گيري آن را در کشور فراهم کنند.
وي با اشاره به اين که با استفاده از فناوري اينترنت اشيا، بسياري از اجسام واقعي اطراف ما داراي هويت اينترنتي مي شوند، افزود: هويت اينترنتي اجازه مي دهد که ارتباط بين اشيا و اجسام برقرار شود.
نسخه آموزشي و پژوهشي اولين آزمايشگاه و پلتفرم (ميکرواکوسيستم) اينترنت اشياء امروز يکشنبه با حضور معاونان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و جمعي از مسئولان در پژوهشکده الکترونيک دانشگاه علم و صنعت رونمايي شد.

 

منبع : ايرنا

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو