جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
اينترنت-اشياء
اينترنت اشياء - اينترنت شهري

به میزبانی دانشگاه اصفهان صورت می‌گیرد

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها"

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها" در دانشگاه اصفهان، گفت: سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها در تاریخ ۲۸ و۲۹ فروردین توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب

بيگ ديتا

تغییر آینده اینترنت با 4 فناوری/ وقتی فضای مجازی پوست می‌اندازد

4 فناوری رایانش ابری، اینترنت اشیاء، بیگ دیتا و نسل پنجم 5G)، به زودی کاربردهای اینترنت را فراتر از حد تصور می‌کند و تا کمتر از یک دهه دیگر، فضای مجازی معنای دیگری پیدا خواهد کرد.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء - تلفن همراه - اينترنت

آينده اينترنت اشياء؛ جهان هوشمند يا خطرناک؟!

يکي از سوالاتي که همواره ذهن بسياري از کاربران را به خود مشغول کرده آن است که آينده جهان با اينترنت اشياء چگونه رقم زده خواهد شد.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء

صرفه جويي در آب مصرفي کشاورزي بااينترنت اشياء

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان قم از صرفه جويي 20 تا 40 درصدي مصرف آب در کشت پسته و مرکبات با استفاده از آبياري هوشمند در کشور خبر داد و گفت: با اين روش امکان کنترل سيستم و تمامي شيرهاي آب به صورت هوشمند، دستي يا از طريق پيامک فراهم مي شود و آبياري بر اساس ميزان رطوبت زمين و شرايط آب و هوا صورت مي گيرد.

ادامه مطلب

اينترنت اشيا

آسيب‌پذيري دستگاه‌هاي متصل به اينترنت دربرابر حملات سايبري

پژوهشگران فعال در حوزه امنيت سايبري اعلام کرده‌اند که خيل عظيمي از دستگاه‌هاي الکترونيکي متصل به اينترنت اشياء (IoT) در برابر حملات سايبري آسيب‌پذيري بسيار بالايي دارند.

ادامه مطلب

شوراي عالي فضاي مجازي / روحاني

اصول حاکم بر توسعه اينترنت اشياء در کشور تصويب شد

اصول حاکم بر توسعه اينترنت اشياء در کشور در جلسه عصر دوشنبه شوراي عالي فضاي مجازي به رياست دکتر روحاني به تصويب رسيد.

ادامه مطلب

فناوري - آينده - اينترنت اشياء

اينترنت اشياء در راه است

يک کارشناس حوزه آي تي با بيان اين که حرکت به سمت فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطاتي امري اجتناب ناپذير است، مهم‌ترين مساله‌ را در اين خصوص داشتن برنامه و استراتژي مشخص ارزيابي کرد.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء

پيوستگي زمان و مکان با اينترنت اشياء

يک کارشناس حوزه فناوري اطلاعات با تاکيد بر اهميت استفاده از اينترنت اشياء اين پديده را يک انقلاب نوين خواند که در حوزه‌هاي صنعتي، تجاري و آموزشي داراي کاربردهاي صرفه‌جويانه است.

ادامه مطلب

وحيد يزدانيان

برگزاري دوره بين المللي آموزشي اينترنت اشيا

رييس دانشکده علمي کاربردي پست و مخابرات، گفت: دوره بين المللي آموزشي اينترنت اشيا از 17 تيرماه سال جاري به مدت 5 روز و با حضور مدرسين اتحاديه جهاني مخابرات در تهران برگزار مي شود .

ادامه مطلب

اينترنت اشياء

آمريکا در حوزه اينترنت اشياء از ايران و هند نيرو مي‌گيرد

دبير علمي نخستين کنفرانس بين المللي اينترنت اشيا گفت: فرصت‌هاي شغلي که اين مبحث ايجاد مي کند آمريکا را با کمبود نيرو مواجه کرده و آنها مجبور شده‌اند، نيروي متخصص از کشورهايي مثل ايران و هند وارد کنند.

ادامه مطلب