یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سامسونگ از پروژه توليد آيفون 7 کنار گذاشته شد

تیک نیوز

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰


بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه گارتنر در سال 2015، مجموع چيپ هاي نيمه رساناي به کار برده شده در تجهيزات ديجيتال با کاهش 1.9 درصدي نسبت به سال قبل روبرو بود که از اين ميزان 8.9 درصد مصرف توسط سامسونگ الکترونيک و 8.7 درصد مصرف چيپ هاي نيمه رسانا متعلق به اپل بوده تا اين دو شرکت در رتبه هاي اول و دوم مصرف کنندگان اين قطعات قرار داشته باشند. بر همين اساس پيش بيني مي شد روند نزولي مصرف اين چيپ ها در سال 2016 نيز ادامه داشته باشد و به همين دليل توليدکنندگان مي بايست به ناچار وارد رقابتي سنگين در اين بين مي شدند.

وايمکس نيوز - سامسونگ به جز مصرف چيپ هاي نيمه رسانا به توليد اين قطعات نيز مي پردازد و به همين دليل سود هنگفتي از اين راه به دست مي آورد؛ به خصوص اينکه اپل همواره بخشي از توليد خود را در همکاري مشترک با TSMC و اخيرا سامسونگ انجام داده و به همين دليل محصولات بعدي اين شرکت مي توانند محل مناسبي براي فروش چيپ هاي توليد شده باشند. اين شرکت براي آيفون هاي سري 7 خود احتمالا از چيپ هاي A10 استفاده خواهد کرد و همين باعث شده بود رقابت شديدي بين سامسونگ و TSMC براي بستن قرارداد بزرگتري با اپل به وجود بيايد. اما گزارشاتي که اخيرا منتشر شده نشان مي دهند ظاهرا سامسونگ از پروژه توليد A10 کنار گذاشته شده است.

به نظر مي رسد دليل اصلي اين اتفاق موفقيت بيشتر TSMC در فرآيند پيشرفته 10 نانومتري نسبت به تکنولوژي 14 نانومتري سامسونگ باشد. اگر يادتان باشد پيشتر هم گزارشاتي مبني بر عملکرد بهتري دستگاه هاي آيفون 6 اس که از چيپ هاي ساخت TSMC استفاده مي کردند منتشر شده بود. با اينکه اين خبر اخيرا در رسانه هاي کره جنوبي انعکاس داده شده، اما ظاهرا سامسونگ در نيمه پاياني سال گذشته از موضوع با خبر شده است و دليل اين تصور نيز پيش بيني سالي سخت در بخش فروش نيمه رساناها بود که گزارش آن پيش تر توسط سامسونگ منتشر شده بود. همچنين قرارداد توليد چيپ اسنپ دراگون 820 که بين سامسونگ و کوالکام بسته شده نيز مي تواند تائيد ديگري بر اين ادعا باشد. اما همه اين اتفاقات به معني نا اميد شدن سامسونگ نخواهد بود. کره اي ها قصد دارند در سال 2017 از يک فرآيند 7 نانومتري پيشرفته تر استفاده کنند تا بتوانند مجددا قراردادهاي مربوط به توليد آيفون 7 اس و آيفون 7 اس پلاس را از TSMC پس بگيرند ولي در هر صورت سال 2016 براي سامسونگ و به ويژه بخش توليد چيپهاي  نيمه رساناي اين شرکت سالي دشوار خواهد بود.

 

منبع : مجله سخت افزار

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو