یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح «معماري فناوري اطلاعات» در دستگاههاي دولتي اجرايي مي‌شود

اطلاعات -  معماري اطلاعات - ديتا

یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰


سازمان فناوري اطلاعات ايران، زيست بوم استقرار معماري فناوري اطلاعات سازماني را براي اجرا در دستگاههاي دولتي، طراحي کرد.

وايمکس نيوز - طراحي زيست بوم معماري فناوري اطلاعات سازماني در کشور، زمينه مساعد فني، قانوني، اجرايي و عملي را براي دستگاههاي اجرايي در جهت اجرا و استقرار موفق طرح معماري سازماني ايجاد مي کند.

پس از طراحي و تدوين در چارچوب و برنامه ملي و پياده سازي معماري سازماني در دستگاههاي اجرايي، نظارت و ارزيابي از ميزان پيشرفت دستگاههاي اجرايي و کسب اطمينان از اجراي موثر اين طرح توسط آزمايشگاههاي معماري سازماني معتبر صورت خواهد گرفت.

مخاطب اصلي اين طرح دستگاههاي دولتي هستند اما مجموعه فعاليتها، خروجي‌ها و تربيت نيروي انساني متخصص در سازمان‌هاي غيردولتي نيز از طريق اين طرح، ممکن است.

هدف از اجراي معماري فناوري اطلاعات در سازمانهاي دولتي، رشد و توسعه فناوري اطلاعات در دستگاهها و استانهاي مختلف با افزايش کمي و کيفي آزمايشگاههاي تخصصي در نقاط مختلف کشور است.

در راستاي انتقال دانش در حوزه معماري سازماني و تربيت نيروي متخصص، سازمان فناوري اطلاعات به برگزاري دومين دوره آموزشي کارگاهي در اين حوزه با همکاري دانشگاه شهيد بهشتي در دانشگاه رازي کرمانشاه به عنوان قطب معماري سازماني غرب کشور، اقدام کرده است.

در اين کارگاه جديدترين مباحث در حوزه‌هاي معماري نرم‌افزار، مهندسي و مديريت فرآيندهاي کسب و کار و برنامه‌ريزي راهبردي فناوري اطلاعات به صورت کارگاهي و با مثالهاي کاربردي تدوين شد.

 

منبع : مهر

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو