یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران:

توليد محتوا نمي‌تواند سفارشي باشد

لپ تاپ - توليد محتوا

یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰


معاون وزير ارتباطات گفت: توليد محتوا نمي‌تواند سفارشي باشد بلکه مي‌بايست با بکارگيري خلاقيت و تسهيل مشارکت همه کاربران، حجم انبوهي از محتواهاي فاخر را توليد کرد.

وايمکس نيوز - نصرالله جهانگرد با بيان اينکه رقابت جديد در اقتصاد ديجيتالي از آن کساني است که مخاطب بيشتر مبتني بر ذخاير توليدي و بومي داشته باشند، اظهار کرد: در فضاي سايبري، ادبيات، اقتصاد و رقابت جديد ايجاد و بر پايه آن ماموريت‌هاي جديدي نيز تعريف شده است.

وي افزود: در فضاي ديجيتالي، دايره منافع و حاکميت کشورها با ميزان رشد ذخاير داده‌اي به خط و زبان بومي و توان فناوري آن کشور افزايش مي‌يابد؛ گسترش دامنه حاکميت هم به ميزان گسترش کاربران در آن فرهنگ بستگي دارد.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب که توسعه ذخاير داده‌هاي اينترنتي به خط و زبان بومي در فضاي مجازي از اواخر دهه 90 ميلادي به عنوان يکي از سياست‌هاي استراتژيک کشورهاي توسعه يافته در دستور کار قرار گرفته است، تصريح کرد: سازمان فناوري اطلاعات ايران از آغاز دولت يازدهم، ايجاد نهضت توليد محتواي علمي، فاخر، اجتماعي و فرهنگي در سطح جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: بر همين اساس و تاکنون نيز زيرساخت‌ها و ابزارهاي دسترسي فراواني مهيا و زمينه آن فراهم شده تا توليد کنندگان محتوا، هر روز حجم گسترده‌اي از داده‌هاي فارسي را توليد و عرضه کنند.

جهانگرد تاکيد کرد: در رقابت جديد، توليد محتوا نمي‌تواند سفارشي باشد بلکه مي‌بايست با بکارگيري خلاقيت و تسهيل مشارکت همه کاربران، حجم انبوهي از محتواهاي فاخر را توليد و در دسترس عموم قرار داد.

 

منبع : تسنيم

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو