یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهدا در فضاي مجازي

محمدعلي گنجي زاده زواره

شهيد - گنجي زاده زواره

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰


رسانه ها مثل اکثر پديده ها ارزش ذاتي خاصي ندارند و بنا به کاربري و کاربردشان داراي جهت گيري و ثمر بخشي در راستاي خواسته هاي ما مي شوند.

وايمکس نيوز - استفاده از فضاي مجازي و امکانات آن لحظه به لحظه در حال افزايش است.تنوع و گوناگوني محتوا و امکانات وابسته به فضاي مجازي بي پايان است،و هر کسي بنا به منافع و مقتضيات خود از اين شمشير دو لبه استفاده مي کند.اما در اين ميان سهم ما از توليد محتواي ديني و فرهنگي کشورمان چقدر است؟

با توجه به اهميت مقام شهدا و حفظ ياد و خاطر اين گنجينه هاي ارزشمند ، محتواي تصويري و نوشتاري فراواني در حوزه اينترنت و رسانه فراهم شده است که به اميد خدا از اين به بعد بطور منظم مطالبي از اين زمينه را از رسانه هاي ديگر نقل خواهيم کرد.

 

محمدعلي گنجي زاده زواره

شهيد دانشجو محمد علي گنجي زاده زواره

نام پدر : خليل
تاريخ تولد: 20 شهريور 1340
محل تولد: زواره
رشته تحصيلي: مهندسي برق
نام دانشگاه : تهران
تاريخ شهادت : 29 شهريور 1340
محل شهادت:پيرانشهر

خلاصه زندگينامه  شهيد محمد علي گنجي زاده

شهيد محمد علي گنجي زاده در سال 1341 در بخش زواره اردستان ديده به جهان گشود.او در سن 5.5 سالگي به دبستان رفت . وي به جهت ادامه تحصيل به اصفهان رفت و دوران تحصيل او مصادف با اوج گيري انقلاب و تظاهرات مردم بود .
يکي از دوستانش در وصف وي چنين مي گويد: در ابتداي سال 57 که مشغول تماشاي تظاهرات مردم اصفهان بودم در ميان آن جمعيت تنها يک عکس از امام وجود داشت و يک نفر با چهره نوراني و بشاش آن را بالا گرفته بود خوب که نگاه کردم متوجه شدم محمد است اما همين که مرا ديد خود را در ميان جمعيت انداخت که شناخته نشود و در يکي از درگيري ها به دام مأموران مخفي افتاد ولي به علت کثرت دستگير شدگان مجبور شد آنها را آزاد کنند .در خرداد ماه 58 موفق به اخذ ديپلم شد و در اولين کنکور سراسري بعد از پيروزي انقلاب شرکت نموده و با رتبه 106 در رشته برق دانشکده فني پذيرفته شد و از جمله افرادي بود که از همان ابتدا به هم قطاران حزب اللهي در انجمن اسلامي و بعدها در جهاد دانشگاهي پيوست وي نيز در قضيه اشغال لانه جاسوسي بوسيله دانشجويان پيرو خط امام تقش فعال داشت .بعد از انقلاب فرهنگي به همراه همسنگرش شهيد اعتمادي فر به مدت 6ماه به کردستان رفت و دست به يک برنامه دراز مدت فرهنگي زد که به گفته يکي از مسئولين سپاه کردستان اين منطقه از نظر فرهنگي از بهترين مناطق بشمار مي آيد.

با آغاز جنگ تحميلي به عنوان مربي تخريب جان بر کف به خدمت انقلاب پرداخت و شهيد گنجي زاده در اکثر عملياتهاي مهم و سرنوشت ساز شرکت فعال داشت و در عمليات بيت المقدس فرمانده يک گروه آرپي جي زن بود و او در طول مدت خدمتش خدمات ارزنده اي انجام داد که از آن جمله راه اندازي پادگان آموزشي شهدا بود و او به عنوان يار و مددکار صميمي شهيد بروجردي و شهيد کاظمي ياد کرده اند و بعد از مدتي به همت شهيد کاظمي و ديگر برادران انهدام ضربتي ضد انقلاب تيپ ويژه شهدا تشکيل شد که شهيد گنجي زاده بعنوان فرمانده عمليات و معاون فرمانده تيپ انتخاب شد که پاکسازي مناطق مهم و استراتژيک با شدت بيشتري دنبال شد.

پس از شهادت ناصر کاظمي مسوليت فرماندهي تيپ شهدا را به عهده داشت و به موفقيت هاي زيادي دست يافت و عاقبت در تاريخ 29/6/61 در عمليات پاکسازي جاده پيرانشهر –سردشت به فيض شهادت نائل آمد که آ‎رزوي ديرينه اش بود .

خلاصه وصيت نامه  شهيد محمد علي گنجي زاده زواره

اين بنده حقير و مذنب گواهي مي دهم به وحدانيت خدا و به پيامبري محمد(ص) و گواهي مي دهم به اينکه علي(ع) و يازده فرزندش ائمه معصوم و جانشين به حق پيامبرند. و امام خميني قائد و رهبر نايب به حق امام زمان(عج )مي باشد.

به عنوان فردي از آحاد ملت مسلمان به مسئولين امر تذکر مي دهم که هميشه در جهت اسلام و قرآن بوده و باشيد و هيچ مسئله و روشي شما را از هدف و جهتي که داريد منحرف ننمايد و در کارهايتان نيت خود را خالص نمائيد تا هم اجر خود را ببريد و هم بتوانيد مسئوليت خود را انجام دهيد و بايد خود را بسازيم و تغيير دهيم .و اين را در نظر بگيريد که همه ما انسانهاي ناقص و مذنب هستيم و احتياج به هدايت وولايت مستقيم قرآن که اکنون زبان آن امام خميني کبير مي باشد داريم و هرگز خود را از او دور نکنيم و به کفر و عصيان مي رسيم و خسرالدنياء و الاخره مي شويم.

از دو چيز هميشه بترسيد يکي شيطان بروني که شامل همه وسوسه ها و انحرافات فکري و عملي و فسادها مي باشد و ديگري شيطان دروني که همان نفس اماره است.

از خانواده ام مي خواهم که ناراحت نباشند چونکه مرگ تقدير الهي است و از قضاء و قدر الهي نمي توان فرار کرد تنها مسئله اي که هست اينکه چه خوب است که دنيا بر مراد اسلام و مسلمين است و مرگ را خود انتخاب بکنند .مرگ در رختخواب براي من سنگين و گران مي باشد.

از همه اعضاء خانواده انم مي خواهم که ايمان خود را قوي کنند و سپس بر دايره علم و بينش خود بيفزائيد تا انحرافي پيش نيايد و امر به معروف و نهي از منکر را فراموش کنند و دنباله رو اسلام و قرآن و امام باشند و از کليه دوستان‌,‌ آشنايان وبرادران ديني و اقوام و برادران انجمن اسلامي دانشگاه تهران و غرب و سپاهي انتظار استغفار و طلب بخشش و عفو دارم.

در پايان از مادرم اين معلم و راهنماي اوليه ام طلب عفو مي کنم و همه را به امام و امام را به قرآن و قرآن را به اسلام و اسلام را به خداوند واگذار مي کنم.

 

منبع : پايگاه اينترنتي شهداي ايران

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو