سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور:

شرایط آشنایی شرکت های IT ایرانی با سرمایه‎گذاران خارجی فراهم می شود

سرمايه گذاري - آمار جهاني

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰


یازدهمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با حضور اکثریت اعضا و تصویب پنج مصوبه برگزار شد.

وایمکس نیوز - در ابتدای نشست ناصر علی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به ارایه گزارش اقدامات انجام شده طی یک ماه گذشته پرداخت و در خصوص سفر هیات‎های خارجی ایتالیا، ایرلند و مولداوی به ایران و دیدارهای انجام شده گفت: پس از برگزاری نمایشگاه الکامپ با هیات‏های خارجی وارد تعامل شدیم از جمله آن ها هیات تجاری از کشور ایرلند بود. پس از نمایشگاه و مکاتبات با آنها تدوام یافت تا اینکه دعوت نامه ای از سوی آن ها جهت حضور در جمع شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه سخنرانی دریافت کردیم. با تعاملات صورت گرفته قرار بر این شد تا پس از سفر هیاتی از اعضای سازمان به ایرلند، در اوایل سال آینده هیاتی از این کشور نیز به ایران بیایند.

او در مورد دیدار رییس انجمن ICT کشور مولداوی نیز گفت: در این نشست قوانین و مقررات و شرایط حضور شرکت های خارجی در ایران تشریح و طی آن قرار بر این شد در اردیبهشت ماه سال آینده هیاتی از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به مولداوی سفر کنند.
سعادت از مدل همکاری و حضور شرکت های خارجی در بازار ایران نیز توضیحاتی داد و گفت: مدل مشارکتی بهترین روش حضور شرکت های خارجی در کشور است. شرکت های خارجی تنها در صورت داشتن یک شریک تجاری ایرانی می توانند وارد بازارهای کشور شوند در این میان سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان یک حلقه واسط شرایط آشنایی با شرکت های ایرانی را برایشان فراهم می کند. این روش علاوه بر اینکه حضور رقبای خارجی را از تهدید به فرصت تبدیل می‎کند برای آنها نیز فواید بسیاری دارد و شرایط فعالیت را برای طرفین تسهیل می سازد. 
بر اساس این گزارش یازدهمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با ارایه گزارش صورت های مالی ادامه یافت که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب اعضای شورای مرکزی رسید. به دنبال آن هجدهم اسفندماه برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه عادی به تایید حاضران در نشست رسید. 
در این نشست همچنین آیین نامه اداری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که توسط کمیسیون تدوین مقررات تدوین شده بود، به اتفاق آرا تصویب شد. در پایان نیز اعضای شورای مرکزی در خصوص چارت سازمانی به بحث و تبادل نظر پرداختند و قرار بر این شد تا شورا اختیارات لازم برای اصلاح و تکمیل چارت را به کمیسیون تدوین مقررات تفویض کند.
 
منبع : فناوران
 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو