سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سامسونگ دادگاه تجدید نظر را در مقابل اپل پیروز شد

اپل - سامسونگ

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳:۰۰


در ادامه ی دادگاه های سریالی دو غول فناوری ، دادگاه که سامسونگ را به پرداخت جریمه ی 119.6 میلیون دلار بابت نقض پتنت های اپل محکوم کرده بود در دادگاه تجدید نظر حکم را تغییر داد. تاریخ شکایت اولیه ی اپل به سال 2014 برمیگردد که بعد از درخواست های تجدید نظر سامسونگ تا این تاریخ به طول انجامیده است و در نهایت غول کره ای توانسته ثابت کند که به پتنت های اپل تجاوزی نکرده است.

وایمکس نیوز - پیروزی اپل در این دادگاه به بیست و یکم ماه گذشته بر میگردد که بعد از درخواست تجدید نظر از سوی سامسونگ ، امروز رای قطعی دادگاه مشخص شد که کمپانی سامسونگ تخلفی را در مورد پتنت های کمپانی اپل انجام نداده است و محکومیت سامسونگ رد شد. دادگاه اعلام کرد که سامسونگ به پتنت Quick-links تجاوز نکرده است و همچنین پتنت های side to unlock و auto correct نیز که از سوی اپل درخواست بررسی شده بود بی اعتبار اعلام شدند. تجاوز به پتنت Quick-links  به تنهایی 90 میلیون دلار مبلغ خسارت را بالا برده بود.

در جریان اتفاقات جالب این دادرسی، دادگاه تجدید نظر گفت که اپل تخلف هایی در یکی از پتنت های سامسونگ داشته است هر چند جزئیات بیشتری از این صحبت مشخص نشد. اپل دفاعیاتی را از خود در دادگاه امروز نشان داد در حالی سامسونگ حرفی در این باره نزد.یکی از سخن گویان سامسونگ در مورد این تصمیم چنین گفت که " تصمیم امروز یک بُرد برای انتخاب مصرف کننده محسوب میشود و رقابت بین این دو کمپانی را به روال قبل در بازار تجارت نه در دادگاه ها باز میگرداند". در طرفی دیگر اپل هیچ صحبتی در این باره انجام نداد.

سامسونگ به تجاوز به دو پتنت اپل در دادگاه محکوم شد در حالی که کمپانی اپل 8 مورد تخلف را به دادگاه ارائه داده بود. با این حکم ، مبلغ جریمه ی 119 میلیون و ششصد هزار دلاری که پیش از این اعلام شده بود به 158 هزار دلار کاهش یافت. این حکم یک ماه پس از درخواست اپل از دادگاه عالی اجرا خواهد شد و خبری از دادگاه تجدید نظر در کره ی جنوبی نخواهد بود. مدت ها پیش از این ، سامسونگ با پرداخت 548 میلیون دلار برای حل و فصل تمام این مشکلات به اپل موافقت کرده بود.

مدتی پیش کمپانی Immersion از اپل برای نقض پتنت فناوری سه بعدی شکایت کرد که احتمالا به زودی دادگاه این دو کمپانی برگزار خواهد شد و ممکن است اپل را با غرامتی هنگفت مواجه کند.

 

منبع : مجله سخت افزار

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو