یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اپراتور سوم، نيامده دولت و مردم را دور مي زند؟

اپراتور سوم

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷:۰۰


معاون برنامه ريزي شرکت شستا وابسته به صندوق تامين اجتماعي و سهامدار اصلي شرکت تامين شمس نوين(تامين تله کام) که دارنده تمام سهام اپراتور سوم تلفن همراه است اعلام کرده مي خواهد 5درصد سهام اين شرکت را در فرابورس عرضه کند.

وايمکس نيوز - اين در حالي است که چند ماه پيش وقتي معاون سازمان گسترش خواهان خريد سهام و مشارکت در اين پروژه بود مديران شرکت تامين تله کام با آن مخالفت کردند چرا که حاضر نبودند کسي را در سود کلان آن دخيل کنند. ولي اکنون شرايط به گونه اي پيش رفته که بحران هاي پياپي مالي و مديريتي باعث شده تا چنين تصميمي از سوي مديران مربوطه اتخاذ شود.

مشکل از آنجا آغاز شده که شرکت تامين تله کام به دليل انجام ندادن تعهداتش در ارايه سيمکارت هاي نسل سوم تلفن همراه در بهمن ماه سال جاري و همچنين تاخيرهاي پياپي در اعلام زمان نهايي ارايه سيمکارت به مردم، از سوي رگولاتوري و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تهديد شده که در صورت تاخير بيشتر لايسنس اپراتور که به صورت ترک تشريفات مناقصه به آنها داده شده پس گرفته خواهد شد.

اين تهديد به قدري جدي شده که مديران شستا و تامين تله کام را به اين فکر انداخته که براي جلوگيري از بازپسگيري لايسنس از سوي دولت و در جهت محکم کاري براي حفظ اين مجوز تحت هر شرايطي، بخشي از سهام اين اپراتور را در فرا بورس عرضه کنند تا مثلا با اين روش تعدادي از مردم را سهامدار اين پروژه قلمداد کرده و مانع اقدام دولت شوند.

بر اساس گفته هاي رييس جمهور در ديدار با رهبر معظم انقلاب قرار بود سيمکارت هاي اپراتور سوم در بهمن ماه عرضه شود که صورت نگرفت. بر مبناي مجوز رگولاتوري شرکت تامين تله کام نهايتا تا 6 ارديبهشت سال 90 فرصت دارد که تا به ارايه نسل سوم تلفن همراه بپردازد اين در حالي است که شرکت «سفره کام» مشاور فرانسوي شرکت نزديکترين زمان ارايه سيمکارت را شهريور سال 90 آنهم فقط در چند شهر بزرگ اعلام کرده است زيرا تامين تله کام هنوز نتوانسته زير ساخت هاي مورد نياز نسل جديد تلفن همراه را فراهم کند به طوري که فيض آبادي مدير عامل اين شرکت هفته گذشته اعلام کرد اپراتور سوم با تکنولوژي نسل دوم خواهد آمد يعني از امکانات جديد خبري نخواهد بود، نسل سوم همان نسل گذشته خواهد بود!

همه اين مسائل شرايطي را بوجود آورده است که دولتمردان به طوري جدي براي بازپسگيري پروانه فعاليت اپراتور سوم به مديران مربوطه تذکر دهند.

در هفته هاي گذشته نيز تلاش شد بخشي از سهام اپراتور سوم به يکي از شرکت هاي سرمايه گذاري واگذار شود که با مطالعات صورت گرفته از سوي شرکت مزبور مشخص شد که بخش عمده بيزينس پلن توجيهي ارايه شده از سوي اپراتور سوم اشتباه ، غير واقعي و خلاف واقعيت هاي بازار بوده است به همين جهت شرکت مزبور از خريد سهام اپراتور سوم انصراف داد.

شنيده ها حاکي است شرکت تامين تله کام حتي در تامين حقوق ماهيانه نيروهايش نيز مشکل دارد و با چنين اوصافي ورود به فرابورس و فروش سهام شرکتي که پول کارکنانش را با تاخير پرداخت مي کند چه سودي براي مردم مي تواند داشته باشد؟ اين سوالي است که هم مديران شستا و هم مديران فرابورس بايد به آن پاسخ دهند.
 

منبع: عصر ايران

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو