یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فردا در تهران

اولين سرويس IPTV ايران با حضور اپل و مايکروسافت رونمايي مي‌شود

رسانه - تلويزيون اينترنتي

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸:۰۰


کنسرسيوم آسمان به عنوان يکي از ارائه‌دهندگان خدمات تلويزيون اينترنتي تعاملي (IPTV) در کشور، سرويس مذکور را فردا رونمايي مي‌کند.

وايمکس نيوز - ارائه خدمات اين شرکت براي عموم مردم به ويژه دارندگان اينترنت پرسرعت شرکت مخابرات ايران، مشترکان همراه اول و ساير اپراتورهاي سيار با همکاري سازمان صداوسيما صورت خواهد گرفت.

تلويزيون تعاملي (IPTV) فناوري مبتني بر ساختار شبکه اينترنت است که خدمات مختلفي از جمله پخش فيلم و سريال، موسيقي، پخش زنده، بازي، آموزش، سلامت، خدمات دولت الکترونيک (پيشخوان) و ساير خدمات را براي ارائه به عموم مردم فراهم مي‌کند.

دارندگان اين مجوز علاوه بر آرشيو برنامه‌هاي چند سال گذشته صداوسيما، امکان پخش هزاران قطعه ويدئويي شامل فيلم‌هاي سينمايي، مستند، آموزشي و سريال را دارند و دسترسي به ميليون‌ها قطعه صوتي شامل موسيقي، برنامه‌هاي راديويي، سخنراني، کتاب‌هاي صوتي و غيره نيز فراهم خواهد بود.

در کنار تمامي اين امکانات، با استفاده از اين سامانه امکان انجام بازي‌هاي آنلاين در منزل و انجام خريدهاي اينترنتي از طريق تلويزيون و تلفن همراه فراهم مي‌شود.

قرار است در اين مراسم با توجه به همکاري شرکت‌هاي برتر حوزه فناوري در جهان، مديران آموزشي کمپاني‌هاي اپل، مايکروسافت و اوراکل نيز حضور داشته باشند.

کنسرسيوم آسمان (متشکل از شرکت‌هاي برهان مبين- هما) ارائه دهنده خدمات تلويزيون تعاملي (IPTV ) با نام تجاري «فام» در ايران است که به عنوان اپراتور مورد تاييد و طرف قرارداد سازمان صدا‌وسيما خدمات مذکور را ارائه خواهد کرد.

 

منبع : تسنيم

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو