سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشتازی اپل در آمریکا، رهبری سامسونگ در اروپا

تلفن همراه - اپل - سامسونگ

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰


Kantar که یک کمپانی و وب سایت تحقیقاتی و اطلاعاتی به شمار میرود به تازگی پستی را منتشر کرده است که در آن در مورد بازار اشباع شده ی گوشی های هوشمند بحث میکند و توضیح میدهد که تولید کنندگان برای رهایی از این رکود و بازار اشباع شده چه کارهایی باید انجام دهند تا به رشد خود ادامه دهند.

وایمکس نیوز -  بر اساس این مقاله، تولید کنندگان در سال 2016 باید در محصولات خود ویژگی ها و نوآوری هایی را انجام دهند تا کاربران مجاب به بروزرسانی گوشی های خود شوند یا به این باور برسند که نسل بعد گوشی ها ، انقلاب جدیدی را بهمراه خواهند داشت .

Kantar بر این باور است که دوران رشد دو برابری کمپانی ها به پایان رسیده است زیرا که در حال حاظر 65 در صد آمریکایی ها، 74 در صد اروپایی ها و 72 در صد چینی ها صاحب گوشی هوشمند هستند. کاربران آمریکایی به خریدن جدیدترین پرچمدار ها گرایش دارند . این کاربران 48 در صد از فروش گوشی های بالای 500 دلار را در سال 2015 به خود اختصاص داده اند که یک رشد 9 در صدی در مقایسه با سال 2014 به حساب میآید. در اروپا ( فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا) کاربران تنها 27 در صد از گوشی های رده بالا را خریداری کرده اند که در مقایسه با سال 2014 رشد 6 در صدی را تجربه کرده است.

همچنین نکته ی قابل توجهی که وجود دارد این است که اپل همچنان برندی است که اکثر کاربران آمریکایی آن را ترجیح میدهند . 40 در صد از آمریکایی ها اپل را ترجیح میدهند و 35 در صد نیز گوشیهای سامسونگ را میپسندند. موتورلا سومین برند مورد علاقه ی آمریکایی ها است که در 6 در صد از آمریکایی ها خرید گوشی های این برند را ترجیح میدهند. با این حال  در کشور های فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا ، سامسونگ برند مورد علاقه ی 37 در صد از مردم این کشور ها است در حالی که تنها 29 در صد برند اپل را ترجیح میدهند.

 

Kantar به این نکته اشاره کرده است که در حالی که بازار گوشی های هوشمند بیش از حد اشباع شده است با این حال فرصت هایی برای کسب در آمد برای برخی کمپانی ها وجود دارد. تنها کافیست که انتظارات مورد نیاز کاربران را برآورده کنند. همان طور که قبلا گفتیم، کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ و اپل در حال حاضر شاهد توقف رشد خود در بازار گوشی های هوشمند هستند زیرا که اکثر محصولات جدید نسبت به نسل های قبل تفاوت های بسیار کمی دارند به طوری که کاربران دلیلی برای خرید گوشی های جدید نمیبینند. باید دید کمپانی ها چه تدبیری را برای این مشکل جدی خواهند اندیشید.

 

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو