شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیته مخابرات مجلس:

توسعه IT در گرو درآمدزایی وزارت ارتباطات

مطهري

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹:۰۰


رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: از روی رقم بودجه ای که برای فناوری اطلاعات در هر سال درنظر گرفته می شود نمی توان گفت که در آن سال این صنعت رشد خواهد کرد یا نه.

وایمکس نیوز - علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: حتی اگر رقم هنگفتی هم به بودجه اختصاص پیدا کند اما بری خرج کردن آن برنامه درستی ریخته نشود، پیشرفتی در صنعت فناوری اطلاعات کشور حاصل نمی شود.
وی افزود: اگر بخواهیم رقم بودجه را با توجه به اهدافی که در برنامه پنجم توسعه آمده است تعیین کنیم، تحقق این موضوع متحمل هزینه های بسیار سنگینی خواهد بود.
مطهری گفت: اصولا نباید هزینه های برنامه پنجم را به تنهایی از طریق بودجه تعیین کرد، بلکه این هنر دولت هاست که بتوانند از سرمایه ها و پتانسیل های بخش خصوصی و تعاونی برای رساندن خود به اهداف تعیین شده در برنامه هایشان استفاده کنند.
وی افزود: هر چند که بر این اعتقاد مصرانه پایبندم که ابتکار عمل دولت ها در پیشرفت بخش های مختلف کشورها تاثیر مستقیم دارند اما با این حال هم در بودجه سال 90 بندی وجود دارد که می تواند راهگشا باشد.
رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در مورد بند مذکور گفت: مطابق این بند در صورت تحقق درآمد هزار و 800 میلیارد تومانی از محل زیرساخت این درآمد برای توسعه IT هزینه خواهد شد.
وی افزود: در این صورت می توان از لحاظ عددی انتظار رشد 70 درصدی فناوری اطلاعات را با محقق شدن رقم موجود انتظار داشت.
 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو