یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

حذف تصاوير و مطالب مستهجن از گوگل

گوگل

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰


رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا خبر داد: حذف تصاوير و مطالب مستهجن از گوگل – گوگل در هنگام نمايش نتايج جستجوي درخواست شده از آن تنها به ارتباط سايت ها، تصاوير و ساير داده هاي موجود در وب با کليد واژه ي جستجو شده توجه مي کند و براي تکميل جستجو سايت ها و تصاوير مشابه و احتمالا مرتبط را نيز به کاربر نمايش مي دهد ، اين موضوع باعث مي شود در برخي مواقع کاربر با صفحات و عکس هاي غيراخلاقي و مستهجن مواجه شود.

وايمکس نيوز - براي رفع اين اشکال گوگل قابليت جستجوي امن و فيلتر شده را به قابليت هاي خود اضافه کرده است، با فعال کردن اين قابليت کاربر در معرض داده ها و تصاوير غير اخلاقي (pornographic) قرار نمي گيرد و گوگل اين تصاوير و داده ها را در نتايج جستجو نمايش نخواهد داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا (
www.cyberpolice.ir)،سرهنگ عليرضا آذردرخش رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: اين قابليت ميتواند به والدين کمک کند تا با فعال کردن آن کودکان شان ناخواسته با داده ها و تصاوير مستهجن موجود در اينترنت مواجه نشوند.

درنصاوير زير مراحل فعال کردن اين قابليت نماش داده شده است:

 


– در مرورگرهاي موبايلي

گام اول- ابتدا در نوار آدرس مرورگر خود google.com را بنويسيد و وارد سايت گوگل شويد

گام دوم- روي گزينه ي setting در پايين صفحه کليک کنيد
 


گام سوم- از منوي باز شده وارد قسمت search setting شويد

 

گام چهارم- از قسمت safe search filters گزينه filter explicit results را فعال کنيد.
 

گام پنجم- در انتهاي همان پنجره گزينه save را بزنيد تا تغييرات ذخيره شود
 

– در مرورگرهاي رايانه اي

مانند مراحل بالاست با اين تفاوت که در قسمت Safe Search filters بايد گزينه Turn on Safe Search تيک زده شود و بعد گزينه save در انتها صفحه کليک شود تا تغييرات ذخيره شود.
چنانچه کاربر وارد حساب جي ميل خود شود مي تواند با دنبال کردن لينک Lock Safe Search از همان قسمت Safe Search Filters  امکان تغيير تنظيمات را بروي همان مرورگر را محدود کند.

 

 

 

منبع : پايگاه اطلاع رساني پليس فتا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو