سوپرسل، یکی از موفقترین استودیوهای بازیسازی است که به دلیل ساخت بازیهای موبایلی مثل Hay Day، Clash of Clans، Boom Beach و اخیرا Clash Royale توانسته نام خود را بر سر زبانها بیندازد. حال گزارش فروش این استودیو، سود 924 میلیونی از سه بازی را نشان میدهد.
وایمکس نیوز - کمپانی فنلاندی Supercell که یکی از موفقترینها در زمینه کمپانیهای سازنده بازی موبایل محسوب میشود، گزارش فروش سال 2015 سه بازی Boom Beach، Hay Day و Clash of Clans را منتشر کرده است که بر اساس آن، میزان درآمد کل این بازیها معادل 2 میلیارد و 326 میلیون دلار و سود حاصل، 964 میلیون دلار است. این رقم در مقایسه با میزان درآمد این سه بازی در سال گذشته، پیشرفت چشمگیری را نشان میدهد، چرا که درآمد کل سال 2014، برابر 1 میلیارد و 777 میلیون و سود هم 592 میلیون دلار بود.
سوپرسل اعلام کرد که در بین این بازیها، اثر Clash of Clans بیشترین سود را برای کمپانی کسب کرده است. البته میزان دقیق سود و درآمد این بازی مشخص نشد. بهعلاوه در تمام طول سال 2015، بازی Clash of Clans همواره در رتبه اول یا دوم لیست بازیهای موبایل با بیشترین میزان دانلود قرار داشت و به جرات میتوان آن را موفقترین برنامه موبایل سالهای اخیر دانست.
همچنین سهامداران این کمپانی، در سال 2015 بابت هر سهم 15/5 دلار و در مجموع 603 میلیون دلار درآمد کسب کردهاند. به علاوه کمپانی به هریک از نیروهای خود هم سهم داده بود که بابت آن هم 128 میلیون دلار پرداخت کرده است.
این ارقام برای کمپانی که فقط 180 نفر نیرو دارد، واقعا بینظیر است. بهعلاوه سوپرسل سال 2016 را هم به لطف عرضه بازی Clash Royal، با قدرت تمام شروع کرده و این بازی توانسته رتبه اول را در بین بازیهایی با بیشترین و سریع ترین میزان دانلود در فروشگاه اپ استور اپل آمریکا از آن خود کند. همچنین این بازی در حال حاضر در 44 کشور رتبه اول بیشترین دانلود مربوط به بازیهای موبایل را دارد و سوپرسل اخیرا اعلام کرد که کاربران روزانه این بازی از مرز 100 میلیون نفر عبور کرده اند. جالب است بدانید که دو مورد از سه بازی مذکور سوپرسل، سالها است که همواره در بین 10 بازی پرفروش موبایل دیده میشوند.
ایلکا پانانن، رییس سوپرسل، ضمن اعلام این گزارش فروش گفت:
این میزان درآمد برای ما فوقالعاده است. ولی چیزی که بیشتر از آن اهمیت دارد، چگونگی رسیدن به این مقام با لطف حمایتهای مردمی و توجه به خواسته مخاطبیناست.
ما میدانستیم که اگر بتوانیم با ساخت یک بازی عالی بهترین مخاطبان دنیا را کنار هم جمع کنیم، قادر خواهیم بود تا با صرف زمان و کمی چاشنی شانس، بازیهای بهتر دیگری هم بسازیم؛ بازیهایی که میلیونها نفر در سراسر جهان، سالهای سال آنها را بازی خواهند کرد.
همچنین با وجود درآمد خوب، ما نیازی به استخدام نیروهای خیلی زیاد نداریم و 180 عضو ما، همگی در محیطی صمیمی و در حالی که یکدیگر را میشناسند، با هم در تیمهای کوچک و مستقل کار میکنند.
سوپرسل همچنین اعلام کرد که برای ساخت بازی Clash Royale، نزدیک به 14 بازی آزمایشی را لغو کرده تا به نتیجه مطلوب برسد. سوپرسل امروزه یکی از موفقترین کمپانیهای موبایل است که سال گذشته هم کمپانی ژاپنی سافتبانک، با پرداخت 5/5 میلیارد دلار، 22 درصد دیگر از سهام آن را خرید تا مالک 73 درصد این کمپانی فنلاندی باشد. سوپرسل بر اساس قانون کشور فنلاند، باید هر ساله میزان فروش دقیق خود را اعلام کند.