سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوربین گوشی جدید اچ تی سی ۱۰ از تست های DxO Mark سربلند بیرون آمد!

تلفن همراه

جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰


سه روز قبل اچ تی سی از جدیدترین محصول خود به نام اچ تی سی ۱۰ رونمایی کرد. یک گوشی تازه نفس که پس از ناکامی های پیشین این کمپانی در زمینه گوشی های رده بالا، همه منتظر بودند تا ببینند این محصول جدید چگونه در تست ها عمل می کند. نتایج تست دوربین این گوشی در آزمون های DxO Mark منتشر شده و اچ تی سی ۱۰ توانسته در صدر جدول بهترین ها قرار گیرد!

وایمکس نیوز - دوربین های به کار گرفته شده در گوشی های پرچمدار پیشین اچ تی سی حرف زیادی برای گفتن نداشتند. اما در اچ تی سی 10 اوضاع کاملا فرق کرده و این گوشی توانسته با کسب نمره 88، تمام رقبا را کنار زده و در صدر لیست بهترین دوربین در گوشی های هوشمند قرار گیرد. لازم به ذکر است که تست های DxO Mark بسیار علمی و دقیق انجام میگیرند و این موسسه با انواع و اقسام نمودار ها در زمینه های مختلف در کاربرد دوربین گوشی، قابلیت ها و ضعف های دوربین را با دقت هرچه تمام تر مطرح می کند. 

 

دوربین گوشی اچ تی سی 10 دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.3 اینچ و لنزی با دیافراگم f1/8 است و سیستم فوکوس لیزری بهره می برد. همچنین این اولین دوربین در میان گوشی های موبایل است که از سیستم لرزشگیر اپتیکال در دوربین جلو استفاده می کند. سیستم فوکوس این دوربین به لطف فوکوس لیزری بسیار سریع بوده و عملکردی مناسب در محیط های کم نور دارد. همچنین میزان کنتراست و رنگ عکس ها در سطحی عالی قرار گرفته و نحوه مدیریت نویز تصویر نیز به خوبی انجام میشود. در بخش صعف های دوربین نیز به کاهش شارپنس تصویر در لبه های عکس و عدم یک دست بودن برخی از بخش های تصویر با روشنایی زیاد اشاره شده است. 

در بخش ویدئو نیز میزان دقت رنگ ها و تنظیم سفیدی نور، سیستم لرزشگیر و سرعت فوکوس مورد تحسین قرار گرفته است. در مورد ضعف های دوربین در زمان فیلمبرداری هم می توان به نویز در محیط های کم نور و همچنین برخی لرزش ها هنگام راه رفتن یا حرکت دوربین به صورت افقی در زمان فیلمبرداری اشاره کرد. 

در لیست بهترین های DxO Mark، گوشی موبایل اچ تی سی 10 هم رده با دوربین سامسونگ گلکسی اس 7 اج قرار دارد و پس از آن گوشی های سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس و سونی اکسپریا زد 5 قرار دارند. 

 

منبع : مجله سخت افزار

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو