مدير يک شرکت اينترنتي گفت: کند بودن سرعت اينترنت مهمترين و بيشترين حجم شکايات کاربران که به ما ارجاع ميدهند را به خود اختصاص داده است.
وايمکس نيوز - هادي مهماني در پاسخ به اين سوال که چرا برخي شرکتها در ارايه پهناي باند به کاربران کمفروشي ميکنند، گفت: به اعتقاد من اين گونه نيست که اين کم فروشي صورت ميگيرد بلکه ما استانداردي که در دنيا در اين زمينه وجود دارد را رعايت ميکنيم.
وي با بيان اين که اينترنت و کيفيت و سرعتي را که مخابرات به شرکتها ميدهد، همان کيفيت در اختيار کاربران قرار ميگيرد، گفت: اگر مشکلي در رابطه با کاهش و يا کيفيت سرعت اينترنت وجود دارد، به مخابرات مربوط ميشود که سرويسدهنده اصلي و تنها سرويسدهنده در اين زمينه به شرکتهاست و اگر آنها کوتاهي در اين زمينه داشته باشند، طبيعي است که همان سرويس در اختيار کاربران قرار گيرد.
اين مدير شرکت اينترنتي با تاکيد بر اينکه بايد بخش خصوصي در کنار بخش دولتي وارد عرصه فعاليت شود تا در حوزه ورود پهناي باند فعاليت کنند، گفت: ورود پهناي باند بهصورت انحصاري در دست دولت است و به دليل نبود رقابت بسياري شرکتها سرويس پاييني را از مخابرات دريافت ميکند و چون سرويسدهنده ديگري در اين رابطه وجود ندارد، شرکتها مجبورند همان سرويس پايين را دريافت کنند.
وي بيان کرد: شرکت ما هر مگ پهناي باند را ماهيانه 300 هزار تومان از مخابرات خريداري ميکند که البته اين قيمت در شرکتهاي متفاوت بسته به نوع قرارداد متفاوت و متغير است.
مهماني گفت: مهمترين موضوع ورود بخش خصوصي و رقيب خصوصي در حوزه ورود پهناي باند به کشور است که با توجه به اين موضوع رقابت تشديد شده و هر کس سعي در ارايه سرويس بهتر دارد، بنابراين بايد براي بخش دولتي در اين عرصه که مخابرات است، رقيبي وجود داشته باشد.