شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رگولاتوري:

تعداد کاربران اينترنت پر سرعت در کشور يک ميليون نفر است

اينترنت

شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰:۰۰


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي‌ تعداد کاربران اينترنت پر سرعت در کشور را يک ميليون نفر اعلام کرد.

وايمکس نيوز - حسن رضواني با اعلام اين خبر گفت: اين يک ميليون کاربر شامل مشترکان ADSL ( اتصال به اينترنت از طريق تلفن ) و وايمکس ( اينترنت بي سيم ) مي شود که خدمات خود را از شرکت مخابرات و ساير شرکت هاي خصوصي دريافت مي کنند.
ازسوي ديگر، شرکت فناوري اطلاعات تعداد کاربران ADSL را در سال 1388 يک ميليون و 400 هزار نفر اعلام کرده است.
در آخرين گزارش سازمان فناوري اطلاعات ايران ( وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات) مربوط به آمار و اطلاعات سال 1388، تعداد کاربران اينترنت در کشور 18 ميليون و 544 هزار و 166 نفر اعلام شده است.
رضا تقي پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات سال گذشته و بارها به وجود 32 ميليون کاربر اينترنت در کشور اشاره کرده است.
بر اساس اطلاعات مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) که يک مرکز وابسته به سازمان فناوري اطلاعات ايران است، ضريب نفوذ اينترنت کشور درسال 1388 به 5/26 درصد رسيد، يعني از هر 100 نفر ايراني بالاي شش سال ،‌ حدود 26 نفر به اينترنت دسترسي دارند.
براساس اطلاعات منتشر شده در سايت متما، تعداد کاربران اينترنت دايل آپ (اتصال به اينترنت از طريق خط تلفن و کارت اينترنتي) در کشور طي سال گذشته هفت ميليون و 167 هزار و 713 مورد بود.
اين گزارش، تعداد کاربران اينترنت پرسرعت ADSL را يک ميليون و 406 هزار نفر اعلام کرده است.
براساس اين گزارش چهار ميليون و 274 هزار مشترک تلفن همراه نيز از طريق سيستم GPRS ( اتصال به اينترنت از طريق تلفن همراه ) به اينترنت متصل و ميزان اتصال از طريق فيبر نوري محل کار پنج ميليون و 670 هزار مورد عنوان شده است.
در بخش ديگري از گزارش مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت، ضريب نفوذ اينترنت در سال1387 معادل 8/21 درصد و جمع کل تعداد کاربران 15 ميليون و 500 هزار نفر اعلام شده است.

 

 

منبع: ايرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو