شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فرنقی زاد :

مدیریت افکار عمومی وظیفه روابط عمومی ها است

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در سومین همایش سراسری روابط عمومی های این وزارتخانه و سازمان ها و شرگت های وابسته که صبح امروز آغاز به کار کرد، با بیان این که طبق پیش بینی ها تا چندسال آینده، فضای مجازی تنها فضای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خواهد بود، گفت: در این فضا مدیریت افکار عمومی وظیفه روابط عمومی ها است.

وایمکس نیوز - فرنقی زاد با تبریک اعیاد شعبانیه و روز ملی روابط عمومی به تمام دست‌اندرکاران حوزه، بر لزوم آشنا شدن با شرایط جدید کار در این حوزه تاکید کرد و گفت: این حوزه به سرعت در حال تغییر است و بسیاری از مسایل آن هم برای ما ناشناخته است و باید بیشتر روی آن کار کرد.
وی در ادامه به تاثیر فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی اشاره کرد و گفت: به تبع این تاثیرات رویکرد رسانه ای در جامعه تغییر کرده  و امروزه شاهد علاقه روزافزون به شبکه‌های مجازی در دنیا هستیم.
فرنقی زاد با بیان برخی نرم افزارهای محبوب در دنیا علت اقبال جمعی به این شبکه ها را  ناشی از میل انسان ها به تایید برشمرد و خاطر نشان ساخت: افراد دوست دارند با جمعی باشند که با آنها همراه بوده و نظرات آنها را تایید می کند و فضای مجازی این امکان را به همه داده است.
وی با اشاره به سادگی دسترسی به این فضا، ادامه داد: این فضا می‌تواند نیازهای درونی انسانها از جمله احترام و تایید دیگران را برآورده کند و از این رو،‌ همه می‌تواند با آن ارتباط برقرار کنند.
وی همچنین بحث اقتصادی فضای مجازی را سودآور دانست و گفت: کسانی که با شناخت درست این فضا و نیازهای مخاطبان با تولید نرم افزارهای کاربردی وارد شوند، توانسته اند موفق شوند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی همچنین با تاکید بر انتظار مسوولان وزارت ارتباطات از حوزه روابط عمومی مبنی بر مدیریت افکار عمومی گفت: تلاش کنید روابط عمومی از حالت تشریفات به مدیر افکار عمومی تغییر یابد.
فرنقی زاد تصریح کرد: فضای مجازی رویکرد رسانه ای را تغییر داده و به سرعت اخبار چه منفی و چه مثبت در این فضا منتشر و در اختیار انبوه افراد قرار می گیرد و لازم است برای انتقال مطالب و تاثیر مطلوب سریع اقدام کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت همراه خواهد بود چند کارگاه آموزشی از جمله"روابط عمومی موبایل"، "فضای مجازی آسیب ها و مخاطرات"، تجاری سازی در فضای مجازی" و "ارتباطات الکترونیک و تحولات پیش رو" برگزار می شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو