شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل تعاوني پيشگامان کوير يزد:

تاخير در راه‌اندازي نخستين بانک الکترونيکي به دليل نبود زيرساخت‌هاي فني


جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵:۰۰


مديرعامل تعاوني پيشگامان کوير يزد که سال گذشته موافقت اصولي ايجاد نخستين بانک آنلاين را از بانک مرکزي دريافت کرده در مورد آخرين وضعيت راه اندازي اين بانک گفـت: به دليل نبود زيرساخت هاي فني نخستين بانک الکترونيکي کشور فعلاً فعاليت خود را آغاز نمي کند.

وايمکس نيوز - محمدرضا رضايي نژاد با بيان اينکه بانک الکترونيکي مفهومي متفاوت از بانکداري الکترونيکي دارد ، اظهار داشت: در بانک الکترونيک به دليل آنکه تمامي خدمات به صورت آنلاين ارائه مي شود و هيچ شعبه فيزيکي وجود ندارد و تمامي مبادلات مالي آن به صورت مجازي انجام مي گيرد نيازمند تدوين برخي رويه ها و دستورالعمل هاي حقوقي و فني در مباحث احراز هويت ، امنيت و امضاي الکترونيکي هستيم که تاکنون از سوي بانک مرکزي ارائه نشده است.
وي با بيان اينکه تمام اقدامات موردنظر براي راه اندازي بانک الکترونيکي از سوي تعاوني پيشگامان کوير يزد انجام شده، ادامه داد: بانک مرکزي اعلام کرده که تا زماني که زيرساختهاي فني و مباحث امنيتي اين بانک را تدوين نکند اجازه فعاليت نخواهيم داشت و بايد صبر کنيم.
مديرعامل تعاوني پيشگامان کوير يزد با بيان اينکه آينده به سمت بانکهاي الکترونيک در حرکت است و بانکها ديگر شعبه فيزيکي نخواهند داشت، گفت: تعاوني پيشگامان کوير يزد براي ايجاد بانک الکترونيک به بانک مرکزي ضمانت نامه ارائه داده و حتي مبلغ 70 ميليارد تومان نيز به حساب اين بانک پول واريز کرده است اما به دليل نبود دستورالعمل مشخص براي اجراي اين طرح اين مبلغ بلوکه شده است.
وي اضافه کرد: زيرساختهاي بانک الکترونيکي از نظر بانک مرکزي آماده نشده است و تا زماني که اين زيرساختها آماده شود بانک مرکزي اجازه تاسيس بانک تجاري و موسسه مالي اعتباري را به ما داده است.در اين راستا نيز ما قصد داريم موسسه مالي اعتباري تاسيس کنيم که 70 درصد خدمات آن به صورت الکترونيکي ارائه شود.
به گزارش فارس بستر اصلي بانک الکترونيک براساس وب بوده و تمامي خدمات و امور بانکي اعم از افتتاح حساب و پرداخت و دريافت در اين بانک از طريق فضاي مجازي شامل اينترنت، تلفن بانک، موبايل بانک و خودپرداز صورت مي گيرد.
خدمات بانکداري الکترونيک که هم اکنون از سوي بانکهاي کشور انجام مي شود تنها بخشي از بانک الکترونيک است . تاکنون بستر حقوقي و ساختار مشخصي در کشور براي اين نوع بانک صورت نگرفته و مباحث امنيتي و حقوقي مهمترين مسئله ايجاد بانک الکترونيک است که بايد به آن پرداخته شود.

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو