شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

راه‌‌اندازی آزمایشی خدمات LTE در مالزی

مالزي

جمعه ۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹:۰۰


اپراتور سله کام مالزی شبکه آزمایشی خود را با استفاده از فناوری LTE راه اندازی کرده است. این شبکه با همکاری دو شرکت هووایی و اریکسون طراحی شده است.<BR>

وایمکس نیوز - دولت مالزی تا به حال هیچ برنامه‌ای برای اعطای مجوز راه‌اندازی شبکه‌های جدید تلفن همراه بر مبنای سرویس‌های LTE نداشته است، اما دولت این کشور در حال حاضر از سوی برخی اپراتورها برای صدور مجوز استفاده از باندهای فرکانسی بدون استفاده تحت فشار قرار گرفته است.
داتوک سری شازالی راملی، رییس اپراتور سله‌کام مالزی در این باره گفت: ما دلایل روشنی برای انجام این آزمایش‌ها داریم و متوجه هستیم که این فناوری چه کاری می‌تواند برای ما انجام دهد.
وی افزود: اپراتور سله‌کام ظرف سه سال آینده هر سال یک میلیارد رینگت در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و منابع این کار از طریق بودجه داخلی تامین خواهد شد.
Maxis اپراتور رقیب سله کام هم با همکاری Alcatel-Lucent  و Huawei آزمایش‌هایی را بر روی فناوری LTE انجام داده است.
بر اساس تحقیقاتی که Pyramid Research اخیرا انجام داده است، مالزی رشد بسیار سریعی در منطقه آسیا – اقیانوسیه در زمینه فناوری‌های بی سیم دارد. علت این امر برنامه‌های جاه طلبانه اپراتورهای ثابت و سیار و برنامه‌های دولت برای ایجاد شبکه اینترنت پرسرعت است.
بر همین اساس شبکه‌های نسل سوم در مالزی با چنان سرعتی گسترش می‌یابند که تا پایان سال 2012 سه چهارم گوشی‌ها در مالزی با فناوری نسل سوم سازگاری خواهند داشت، این در حالی است که این رقم با ضریب نفوذ خدمات نسل سوم در سنگاپور برابر است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو