در حالیکه به نظر میرسد با گسترش ارتباطات مجازی میزان محمولههای پستی کاهش قابل توجهی داشته باشند، آمارهای رسمی از افزایش قابل توجه ترافیک سرویسهای پستی ظرف دو سال گذشته خبر میدهند.
وایمکس نیوز - بررسیهای صورت گرفته گویای آن است که در سال 1394 بیشترین استقبال مردم از سرویسهای پستی به ترتیب به سرویسهای پیشتاز، پست الکترونیک و سفارشی مربوط بوده و کمترین رقم به سرویسهای امانت و ویژه مربوط میشود.
بدین ترتیب طی سال 1394 بیش از 79 میلیون مرسوله از طریق پست پیشتاز جابهجا شدهاند که این نقل و انتقالات در شرایطی صورت گرفته که این رقم در سال 1392 حدود 62 میلیون مرسوله بوده است.
در ارتباط با پست الکترونیک نیز ترافیک بالغ بر 57 میلیون و 919 هزار بوده است که این رقم در سال 1392 تنها 14 میلیون بوده و طی این دو سال رشدی چندین برابری داشته است.
سرویس پست سفارشی از دیگر سرویسهای محبوب مردم بوده که بالغ بر 30 میلیون و 952 هزار مرسوله در سال 1394 از این طریق جابهجا شدهاند و این رقم در سال 1392 حدود 20 میلیون مرسوله بوده و رشدی حدود دو برابری داشته است.
پست ویژه نیز در این مدت بالغ بر پنج میلیون مشتری داشته که به گواهی آمار حتی این سرویس هم نسبت به سال 1392 که این سرویس سه میلیون کاربر داشته رشدی یک و نیم برابری را نشان میدهد.
امانت پستی نیز کم استفادهترین سرویس پستی بوده که حدود 12 میلیون ترافیک داشته و این رقم در قیاس با ترافیک 10 میلیونی این سرویس در سال 1392 حدود دو میلیون افزایش داشته است.
منبع : ایسنا