یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئيس انجمن علمي اقتصاد شهري ايران عنوان کرد:

تلفن همراه قلب شهر هوشمند/ اروپا و آسيا داراي بيشترين پروژه‌هاي شهر هوشمند

شهر هوشمند

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰


رئيس انجمن علمي اقتصاد شهري ايران تلفن همراه هوشمند را قلب شهر هوشمند لقب داد و گفت: از سال 2008 تا 2012 تعداد دارندگان تلفن همراه هوشمند در دنيا از 140ميليون نفر به بيش از 660 ميليون نفر رسيده است که از اين رو به نظر مي رسد تلفن همراه، ابزار اصلي شهر هوشمند است.

وايمکس نيوز - حسين محمد پور زرندي رئيس انجمن علمي اقتصاد شهري ايران امروز در همايش «شهر هوشمند، پرداخت هوشمند» با اشاره به مفهوم شهر هوشمند گفت: در يک معنا شهر هوشمند بهره‌مندي و به کار‌گيري گسترده فناوري اطلاعات و ارتباطات است که در نهايت منتج به بهبود کيفيت زندگي شهروندي توام با حفظ ويژگي پايداري مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه شهر هوشمند درصدد يکپارچه‌سازي داده‌ها و اطلاعات مختلف است، افزود: ايده شهر هوشمند از سال 1994 مورد بحث قرار گرفت اما بعد از بحران مالي بزرگ در سال 2008 بود که اغلب شرکت‌هاي بزرگ جهاني به سمت هوشمندسازي حرکت کردند.

رئيس انجمن علمي اقتصاد شهري ايران شهر هوشمند را داراي ابعاد شش گانه دانست و گفت: اقتصاد هوشمند، پويايي هوشمند، محيط زيست هوشمند، حکمراني هوشمند، مردم هوشمند و زندگي هوشمند مولفه‌هاي اصلي اين ايده هستند که امروز در بسياري از شهرهاي مهم جهاني همچون دوبي، قاهره، سنگاپور، شانگاهاي، توکيو و... اجرايي شده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه با تاکيد بر اينکه طبق آمارها در سال 2013 قريب به 150 پروژه شهر هوشمند در دنيا در حال ساخته شدن بوده است، گفت: بيشترين اين پروژه ها در اتحاديه اروپايي و سپس آسيا و امريکاي شمالي است.

پورزرندي سئول را يک شهر پيشرو در زمينه هوشمندسازي شهري قلمداد کرد و گفت: اين شهر 10 ميليون نفري عملا از سال 2010 به بعد تبديل به يک جهان‌شهر شده است و امروز بهترين شهر فن‌محور جهان است و از سال 2003 نيز رتبه اول دولت الکترونيک را به خود اختصاص داده است.

اين کارشناس مسائل شهري تلفن همراه هوشمند را قلب شهر هوشمند لقب داد و گفت: در سال 2015 بيش از يک تريليون دلار، تجارت تلفن همراه بوده است و  از سال 2008 تا 2012 تعداد دارندگان تلفن همراه هوشمند در دنيا از 140ميليون نفر به بيش از 660 ميليون نفر رسيده است که از اين رو به نظر مي رسد تلفن همراه، ابزار اصلي شهر هوشمند است.

وي يکي از کاربردهاي تلفن هاي همراه در شهر هوشمند را بهبود ارتباط سيستم بانکي با شهروندان عنوان کرد و گفت: تکنولوژيهاي ديجيتال اين امکان را بانکها مي دهد که روابط خود را با مشتريان، بازتعريف کرده و به گونه اي جديد برقرار نمايند و محور اين ارتباط، نيز داده ها و اطلاعات است.

رئيس انجمن علمي اقتصاد شهري با بيان اينکه هر کليک، کامنت و جستجوي يک مشتري براي بانک يک فرصت است و مديريت هوشمند اطلاعات تکنولوژيک به تعميق روابط با مشتري مي انجامد و يک جريان درآمد جديد را خلق مي کند، شبکه هاي اجتماعي را فرصت ديگري در اين زمينه عنوان کرد و افزود: امروزه حدود 2 ميليارد نفر در سراسر جهان، از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند و لذا بانک‌ها بايد براي برقراري تعامل با مشتريان خود در کانال‌هاي اجتماعي، جديت و حساسيت به خرج دهند چراکه مشتريان انتظار دارند که حرف آنها از طريق رسانه‌هاي مجازي و اجتماعي، شنيده و پاسخ داده شود و خدمات مورد نيازشان را دريافت کنند.

 

منبع : ايلنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو