یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران:

ارايه سرويس وايمکس در روستاها توجيه اقتصادي ندارد

يوسف پور

جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۵:۰۰


عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران با بيان اينکه ارايه اينترنت پرسرعت از طريق اپراتور هاي وايمکس در روستاهاي کشور هيچ توجيه اقتصادي ندارد، گفت: هم اکنون روستاييان مي توانند از طريق دفاتر ict روستايي به اينترنت با سرعت 128کيلوبايت در ثانيه دسترسي داشته باشند.

 وايمکس نيوز - ناصر يوسف پور در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اينکه در شرايط فعلي اينترنت با سرعت 128 کيلوبايت بر ثانيه نياز روستاييان را مرتفع مي کند، افزود: در صورت نياز امکان افزايش سرعت اينترنت در روستاهاي کشور به سرعت هاي 256 و 512 کيلو بايت نيز وجود دارد.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا درصدد انعقاد قرارداد با اپراتورهاي وايمکس به منظور ارايه اينترنت پرسرعت به روستاييان در دفاتر ict روستايي نيستيد، گفت: هم اکنون اين نياز در دفاترict روستايي ايجاد نشده و اين درحالي است که هيچ کدام از اپراتورهاي وايمکس بر اساس پروانه فعاليت خود مجاز به سرويس دهي در روستاهاي کشور نيستند.
وي افزود: هم اکنون نياز اينترنتي روستابيان از طريق شرکت هاي PAP تامين مي شود و در شرايط حاضر مشکلي در اين زمينه در روستاهاي کشور وجود ندارد.
پوسف پور گفت: چنانچه اپراتور هاي وايمکس موفق به اخد مجوز براي ارايه سرويس در روستا ها شوند، با اين وجود همچنان ارايه سرويس دهي در روستاها توسط آنها محدود است براي اينکه ارايه اينترنت پرسرعت بي سيم براي اين اپراتورها در اين مناطق توجيه اقتصادي و درآمدي ندارد.
وي با بيان اينکه معمولا فعاليت و سرويس دهي اپراتورهاي وايمکس در شهرها بسيار توجيه اقتصادي و درآمدي دارد، عنوان کرد: ايجاد بستر سازي و فراهم ساختن زيرساخت ها فني مورد نياز براي ارايه اين سرويس اقدامي دشوار محسوب مي شود و اين امر يکي از دلايلي است که تاکنون دفاترICT روستايي نتواستند اين سرويس را در اين اماکن ارايه دهند.
به اعتقاد يوسف پور اپراتورهاي وايمکس در شهرهاي بزرگ حدودا 70 آنتن BTS نصب مي کنند و مي توانند تقريبا به 7 هزار مشترک اينترنت پرسرعت بي سيم ارايه کنند، ولي اين اپراتورها در روستاها مجبورند حداقل براي هر روستا يک آنتن نصب کنند که نهايتا 70 مشترک اينترنت خواهند داشت که همين امر بيانگر اين موضوع است که فعاليت وايمکسي ها در روستاها توجيه پذير نيست.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو