شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال جمع‌آوري مودم‌هاي وايمکس ايرانسل براي جايگزيني TD-LTE

وايمکس

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲:۰۰


مدير عامل اپراتور دوم ارتباطي درباره احتمال جمع‌آوري مودم‌هاي وايمکس و جايگزيني آن با دستگاه‌هاي TD-LTE گفت: فعلا روي اين موضوع در حال فکر کردن هستيم تا نهايتا مودم‌هاي وايمکس را با همان قيمت فروخته شده جمع‌آوري کنيم.

وايمکس نيوز- ارائه فناوري نسل چهارم ثابت (TD-LTE) پس از برگزاري مزايده فرکانسي از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، براي اولين بار در کشور کليد خورد.

يکي از شرکت‌هاي (کنسرسيوم‌ها) موفق به اخذ باند فرکانسي مورد نياز ارائه خدمات اين نسل، اپراتور دوم موبايل بود که به سرعت سرويس مذکور را بر بستر شبکه از قبل پياده شده وايمکس، توسعه بخشيد.

اينترنت نسل چهارم ثابت در حقيقت آخرين نسل اينترنت ثابت است و اگر در حال حاضر از اينترنت ADSL استفاده مي‌کنيد ولي از کيفيت خدمات ارائه شده رضايت نداريد يا اگر در منطقه زندگي شما پورت خالي براي ارائه خدمات اينترنت ثابت وجود ندارد، اينترنت سرويس مي‌تواند يکي از بهترين گزينه‌هاي پيش روي شما باشد.

از جمله مزيت‌هاي اين فناوري پايداري بالاي سرويس در آپلود و دانلود، مودم‌هاي مبتني بر سيم‌کارت، امکان ارائه سرويس با سرعت بيشتر در قالب بسته‌هايي با حجم بالاتر مناسب براي مصارف خانگي و شرکتي، عدم نياز به خط تلفن ثابت براي راه‌اندازي سرويس، سهولت در جابجايي مودم و امکان استفاده در تمامي مناطق تحت پوشش، شبکه بهينه و با کيفيت بالاتر و راه‌اندازي سريع سرويس است.

در حاليکه مدير ايرانسل معتقد است تا رقباي دارنده مجوز براي ارائه خدمات مبتني بر اين فناوري به خود بجنبند تمام مشترکان و متقاضيان فناوري مذکور را جمع مي‌کنيم؛ اما اين سوال پيش مي‌آيد که تکليف مشترکان وايمکس اين اپراتور براي استفاده از آخرين نسل اينترنت ثابت چه مي‌شود؟

عليرضا قلمبر دزفولي در پاسخ به اين سوال، بحث سرعت عمل در توسعه شبکه را پيش کشيد و گفت: تصورم اين هست که چون بک گراند شبکه ديتا هيچ اپراتوري به اندازه ما نيست و علاوه بر اين تجربه چند سال اخير ما در زمينه ارائه نسل‌هاي سوم و چهارم ارتباطي را نيز ندارند، داراي سرمايه‌اي هستيم که در اختيار کسي نيست.

مدير عامل ايرانسل خاطر نشان کرد: اپراتورهاي ديگر قادر به کسب اين سرمايه نيستند و از اين حيث با اطمينان خاطر به توسعه شبکه در راستاي رسالت ذاتي خود و جذب مشترکان مي‌رويم.

وي ابراز کرد: در راستاي توسعه TD-LTE و در بدو امر هم به استفاده از يک کرير (Carrier) اکتفا نکرديم و دنبال کريرهاي دوم و سوم هستيم تا با مودم‌هاي مناسب بتوانيم امکان سرعت تا چند صد مگابيت بر ثانيه را فراهم کنيم.

او با بيان اينکه زيرساخت‌هاي شبکه ما آماده است و در برخورد با هر تکنولوژي تنها به سمت توسعه مي‌رويم، در پاسخ به سوال اوليه گفت: نهايتا داريم درباره اين موضوع فکر مي‌کنيم تا شايد در آينده مودم‌هايي را که قبلا به مشترکان وايمکس فروخته‌ايم با حدودي از همان قيمت فروخته شده، پس بگيريم و امکان استفاده از مودم‌هاي مبتني بر تکنولوژي TD-LTE را به آنها بدهيم.

قلمبر دزفولي همچنين اين را هم گفت که با توسعه شبکه و نسل‌هاي ارتباطي، همواره مشترکان به صورت اتوماتيک و بدون هيچگونه تبليغاتي تمايل‌شان به استفاده از خدمات و سرويس‌هاي بروز را نشان داده‌اند و در زمينه TD-LTE نيز همين موضوع برگرفته از تجربه چندين ساله ما، تکرار خواهد شد.

منبع: تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو