یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت پست:

نظارت بر دفاتر خدمات ارتباطی برعهده رگولاتوری است

كرباسيان

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱:۰۰


مدیرعامل شرکت پست، نظارت بر دفاتر خدمات ارتباطی را بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد و گفت: تخلف این دفاتر در افزایش و یا تغییر نرخ خدمات پستی باید از طریق رگولاتوری پیگیری شود.<BR> <BR>

وایمکس نیوز - محمدحسن کرباسیان در نشستی خبری با اشاره به افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات پستی که از هفته گذشته طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعمال شده است تاکید کرد: تعرفه های پستی طبق برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 95 به تدریج افزایش می یابد و به دلیل جایگاه کمرنگ پست در سبد خانوار افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات پستی تاثیر چندانی در سبد خانوار ندارد.

وی در مورد روند افزایش قیمت‌ها در سال‌های آینده گفت: یکی از نکات مهمی که در افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار است کاهش قیمت تمام شده ارسال مرسولات است و ما تلاش خواهیم کرد در این موضوع حتما با ارایه سرویس‌های جدید قیمت تمام شده خود را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نهادها یا اشخاصی که تا پایان امسال با پست قرارداد دارند افزایش تعرفه برای آنها نیز اعمال خواهد شد، گفت: در قراردادهای ما بندی وجود دارد که در زمانی که نرخ تعرفه‌ها افزایش پیدا کند در قرارداد فی‌مابین اعمال می‌شود.

وی حق السهم دفاتر خدمات ارتباطی برای قیمت تمام شده در بخش قبول مر سولات پستی 30 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ خدمات پستی، حق السهم دفاتر خدمات ارتباطی طبق سیاست های در نظر گرفته شده در قراردادهای این دفاتر مشخص شده است .
مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه 70 درصد مشتریان شرکت پست را سازمان ها و نهادهای دولتی تشکیل می دهند اضافه کرد: سرانه پستی هر ایرانی در سال 89 مبلغ 3600 تومان برآورد شده که سهم سازمان ها و نهادهای دولتی از این سرانه 2300 تومان است و به این ترتیب سرانه هر فرد ایرانی از پست 1300 تومان در سال و حدود 109 تومان در ماه خواهد شد که با این احتساب افزایش 40 درصدی تعرفه پستی آنچنان تاثیری در سبد خانوار نخواهد داشت. البته در افزایش نرخ تعرفه های پستی، نرخ خدمات برای مطبوعات 20 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 814 میلیون مرسوله پستی از جمله نامه و امانات توسط شبکه پستی کشور جابجا شد ، ادامه داد: هم اکنون علاوه بر دفاتر پستی دولتی و خصوصی فعال در سراسر کشور 10 هزار دفتر ICT روستایی و 5 هزار دفتر خدمات ارتباطی شهری در سرویس دهی خدمات پستی با شرکت پست همکاری می کنند. براین اساس شاخص ایجاد و راه اندازی دفاتر پستی ایران نسبت به کل دنیا نشان از وضعیت مطلوب است.
کرباسیان با اشاره به سرویس های جدید پستی به راه اندازی سرویس ویژه پست که مرسولات را با سرعت بالا جابجا می کند اشاره کرد و گفت: در سال 89 حدود 3 میلیون مرسوله از طریق این سرویس جابجا شد. همچنین
نامه رسان های پست روزانه 3 میلیون مرسوله را جابجا می کنند که با توجه به سفر روزانه 15 میلیون نفر در تهران توسعه استفاده از خدمات پست می تواند از بار ترافیک شهری بکاهد.
کرباسیان با اشاره به قرارداد شرکت پست با 20 شرکت خصوصی داخلی برای راه اندازی فروشگاه الکترونیکی گفت: در سال 89 حدود یک میلیون و 600 هزار خرید الکترونیکی توسط سامانه خرید الکترونیکی انجام شد. همچنین سامانه e بازار پست در استان های کشور بسیار فعال بود.
وی گردش مالی سال 89 شرکت پست را 22 میلیارد تومان عنوان کرد و پیش بینی کرد که با افزایش 40 درصدی تعرفه های پستی درآمد این شرکت برای سال 90 حدود 30 درصد افزایش یابد.
کرباسیان با اشاره به برنامه های شرکت پست برای سال جدید از تجهیزات در اختیار گرفته برای راه اندازی دستگاه‌های PDA نام برد و گفت: با استفاده از این دستگاه دیجیتال در زمان تحویل مرسولات پیشتاز پستی امضای فرد تحویل گیرنده اسکن شده و به صورت آنلاین قابل مشاهده خواهد بود.
وی همچنین از آماده سازی یک میلیون صندوق پست الکترونیک ملی خبر داد و ادامه داد: این صندوق ها هم اکنون آماده سرویس دهی است همچنین نصب ATM های پستی در دستور کار پست قرار دارد.
مدیرعامل شرکت پست در مورد طرح تجمیع قبوض پستی نیز گفت: پایلوت این طرح در 2 هزار مکان در خراسان رضوی و 10 هزار مکان در لرستان به اجرا درآمد اما برای راه اندازی فاز نهایی آن هنوز با مسوولان مربوطه به توافقات نهایی نرسیده ایم.
این مقام مسئول در شرکت پست با اشاره به قانون اصل 44 قانون اساسی و تکلیف شرکت پست برای واگذاری بخش تصدی گری به بخش خصوصی گفت: لایحه ایجاد سازمان پست که وظایف اصلی مدیریت توزیع مرسولات پستی را مشخص می کند هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و قرار است ظرف مدت 3 ماه اساسنامه سازمان پست آماده تصویب شود تا شرکت پست به دو بخش سازمان پست و بخش خصوصی پست تقسیم شود.

وی با بیان اینکه درصورت آماده شدن این مصوبه مراحل خصوصی سازی پست امسال انجام خواهد شد، از تدوین تعرفه جامع پستی خبرداد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید قیمت ها به قیمت واقعی برسد که در همین رابطه در طول برنامه افزایش قیمت خواهیم داشت. البته باید تلاش کنیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت پست در مورد مدت زمان ارسال مرسولات پستی و دلایل تاخیر ارسال این مرسولات نیز گفت: مرسولات پیشتاز یک روز بعد از تحویل از یک مرکز به مرکز دیگر می رسد و در این زمینه شرایط مطلوبی داریم . در مورد مرسولات ویژه نیز از زمان دریافت مرسوله تا ساعت 10 صبح روز بعد مرسوله از مرکز استان به استان دیگر می رسد که در این بخش نیز شرکت پست با مشکلی مواجه نیست. اما برای مرسولات معمولی به دلیل آنکه در بسیاری مواقع تحویل گیرنده در زمان مراجعه ماموران پستی در مکان مورد نظر حضور ندارد ارسال مرسولات با تعویق همراه خواهد بود که در این راستا درصدد تعریف و فعال کردن آدرس دوم مشترکان هستیم تا در صورت نبود افراد در محل، مرسوله به آدرس دوم مشترکان ارسال شود.

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو