شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مدير عامل شرکت دمنه اعلام کرد

افزايش سرعت حرکت به سمت 5G

5g

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۰۰


مديرعامل شرکت دمنه، هدف از برگزاري نخستين همايش بين‌المللي نسل پنجم ارتباطات را گردآمدن مديران شرکت‌هاي مخابراتي به منظور هم‌انديشي براي افزايش سرعت حرکت کشور به سمت تکنولوژي 5G دانست.

وايمکس نيوز- فواد احمد گفت: شرکت دمنه براي برگزاري سه رويداد در حوزه 5G برنامه‌ريزي کرده که يکي از آنها برگزار شد و رويداد دوم در سال 2017 با حضور متخصصان برتر دنيا اجرايي مي‌شود.
وي ادامه داد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در حاشيه کنفرانس مورد اشاره، نمايشگاهي نيز براي رونمايي از  تکنولوژي‌هاي جديد اين حوزه برگزار مي‌شود که براي مثال قرار است رباتي براي کشف و خنثي‌سازي مين و  دستگاه عمل جراحي اريکسون در اين نمايشگاه عرضه شوند.

مديرعامل شرکت دمنه، ميزباني ايران براي نخستين سمينار بين‌المللي 5G در منطقه "منا" را باعث افتخار دانست و گفت: اين تکنولوژي اکنون در سطح دنيا هنوز در مرحله آزمايشگاهي قرار دارد و تحقق آن نيازمند انقلابي در حوزه تکنولوژي است.

احمد ادامه داد: دستيابي به اينترنت 5G به عنوان يک هدف براي شرکت‌هاي مخابراتي در سطح جهان تعريف شده و تحقق آن به همکاري ميان کشورهاي مختلف نياز دارد.

وي بيان کرد: به طور کلي ارتقا از نسلي به نسل بالاتر از تکنولوژي‌هاي مخابراتي معمولا در فرايندي10 ساله انجام مي‌شود و به سرمايه‌گذاري‌ها و ايجاد زيرساخت‌هاي مختلفي در حوزه دانش فني و تکنولوژي نيازمند است.

مديرعامل شرکت دمنه گفت: در حالت خوشبينانه شايد دنيا بين سال‌هاي 2020 تا 2025 شاهد تحقق تکنولوژي 5G باشد و در آن شرايط ايران به چهار يا پنج سال زمان براي دستيابي به اين تکنولوژي نياز دارد.

ضرورت تامين زيرساخت‌هاي تکنولوژيک، قانوني و فرهنگي


احمد، دستيابي ايران به نسل 5G را مستلزم فراهم‌سازي زيرساخت‌هاي تکنولوژيک، قانوني و فرهنگي دانست و افزود: به دليل سال‌ها تحريم، کشور از نظر تکنولوژي عقب مانده و اميد است در دوران پسابرجام اين ضعف برطرف شود.

وي ضمن ابراز اميدواري در مورد تطبيق قوانين کشور با تکنولوژي‌هاي روز دنيا گفت: در ايران معمولا در بدو ورود برخي زيرساخت‌هاي فني جديد به کشور محدوديت‌هاي قانوني‌ براي استفاده از آنها وجود دارد اما تجربه نشان داده که کشور به تدريج خود را با شرايط جديد تطبيق مي‌دهد و در نهايت به پيشرفت‌هاي روز دنيا مي‌پيوندند. 

مديرعامل شرکت دمنه با اشاره به تفاوت اندک ميان نسل سوم و چهارم اينترنت همراه گفت: تحقق 5G سرعت اينترنت را بين يک تا 10 گيگ افزايش مي‌دهد و اين امر مي‌تواند شوک فرهنگي‌ را در کشوري مانند ايران ايجاد کند به همين دليل پيش از آغاز اين نسل بايد با برگزاري سمينارها و نمايشگاه‌هاي مختلف اطلاع‌رساني لازم در مورد تکنولوژي جديد انجام شود.

احمد با تشکر از حضور پررنگ اپراتورهاي مختلف تلفن همراه در نمايشگاه 5G تهران، گفت: در بين اپراتورها، شرکت همراه اول فعاليت بيشتري در زمينه مطالعات و ايجاد زيرساخت‌هاي مربوط به تکنولوژي 5G دارد.

 

منبع : ايسنا

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو