یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات اعلام کرد

تسريع مسدودسازي سايتهاي اعلامي از سوي دستگاه‌هاي نظارتي

کابل - فيلترينگ

سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵:۰۰


محمود واعظي به حساسيت نسبت به آسيب هاي فضاي مجازي در دولت اشاره کرد و گفت: بر اساس خواست مردم در جهت سالم سازي فضاي مجازي حرکت کرده و معتقديم در غياب توليدکنندگان محتواي داخلي عرصه براي ديگران باز مي شود و از اين رو با جديت به دنبال حمايت از توليدکنندگان داخلي هستيم. از سوي ديگر هر سايتي که دستگاه‌هاي نظارتي اعلام کنند به سرعت مسدود مي شود.

وايمکس نيوز - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات با حمايت از بخش خصوصي در تلاش است صنعت ICT در کشور گسترش يابد.

واعظي امروز در جمع خبرنگاران در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال با اشاره به ربات شرکت ارتباطات زيرساخت که به مسدود کردن تعداد زيادي از صفحات غير اخلاقي موفق شده است، گفت: افزون بر آن با فيلترينگ هوشمند در صدد هستيم که دسترسي به سايت ها بر اساس نياز مخاطبان باشد تا به جاي مسدود کردن سايت هايي که داراي مطالب علمي و پزشکي است تنها مطالبي که با فرهنگ ما هم خواني ندارد از دسترس خارج شود.
او در بخشي ديگر از سخنانش، حمايت از توليد کنندگان داخلي را سياست دولت يازدهم عنوان کرد و گفت: دولت حامي توليد کنندگان و ارائه دهندگان محتواي فاخر داخلي است.
وي افزود: در اين خصوص هرگونه حمايت فني، حقوقي و حتي مالي در جهت افزايش توليد محتواي داخل را طبق فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر راه اندازي شبکه ملي اطلاعات در داخل کشور و امکان دسترسي مردم به محتواي فاخر داخلي با سرعت و کيفيت خوب و تعرفه ارزان انجام مي دهد.
او با تاکيد بر اين که حوزه فضاي مجازي حوزه ابتکار و کسب و کار براي جوانان است افزود: شبکه ملي اطلاعات ميدان بسيار وسيعي براي فارغ التحصيلان است که در آن به توليد محتوا و نرم افزار پرداخته و با ايجاد اشتغال به کسب و کار رونق دهند.
وزير ارتباطات گفت: امروز در بستر شبکه ملي اطلاعات بيش از 4 هزار گيگابايت پهناي باند عرضه مي کنيم و تا پايان سال جاري با دو و نيم برابر شدن پهناي باند به بيش از 10 هزار گيگابايت مي رسد و به اين ترتيب هيچ توليد کننده و مصرف کننده پهناي باند در اين خصوص دچار مشکل نخواهد شد.
وي ادامه داد: پس از افتتاح فاز نخست شبکه ملي اطلاعات در هفته دولت، در سرشماري اخير پايداري شبکه ملي اطلاعات مورد آزمايش قرار گرفت و با سرعت و کيفيت مطلوب و امني که ارايه داد، سربلند از اين آزمون بيرون آمد.
دکتر واعظي اين نمايشگاه را محل مناسبي براي حضور دانشگاهيان و دانش آموزان به عنوان ايده پردازان آينده کشور برشمرد و گفت: وظيفه دولت حمايت از فعاليت هاي ارزش افزوده است و ما به دنبال آن هستيم که با مردم تعامل داشته باشيم.
وي با ابراز خرسندي از حضور جوانان و ارايه محتواي جذاب، اظهار کرد: از شبکه ملي اطلاعات همه بايد بهره برند و بسيار خرسندم که در اين نمايشگاه شرکت کنندگان از ارائه خدمات بر بستر شبکه ملي اطلاعات ابراز رضايت داشتند.
وزير ارتباطات خاطر نشان کرد: تحولات بسيار خوبي صورت گرفته و از نظر کمي نيز حرکت هاي خوبي را به ويژه در عرصه برنامه نويسي و رسانه هاي تصويري شاهديم ،‌ علي الخصوص که براي تمام رده هاي سني مطالب تهيه شده که اين نشاندهنده اهميت بحث فضاي مجازي و اينترنت در کشور است.
واعظي با تقدير از وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي به واسطه تعامل خوب با وزارت ارتباطات ادامه داد: حاصل اين تعامل اين نمايشگاه با حضور حدود 300 غرفه از شرکت هاي مختلف و توليدات فاخر ديني و ملي است.
وي در بخش ديگر سخنان خود وظيفه رسانه ها و مراکز تبليغاتي را افزايش سواد ديجيتالي مردم عنوان کرد و گفت: بايد در اين زمينه فرهنگ سازي صورت پذيرد، بويژه با ورود پديده هاي جديد به کشور همانگونه که سياست دولت است به شناسايي فرصت ها و تهديد ها پرداخت و مردم را نسبت به تهديدات آگاه کرد تا خود مردم با تهديدات کم اين پديده ها مقابله کنند.
وزير ارتباطات در برخورد ديگر با پديده هاي جديد را بومي سازي بر اساس سنت و فرهنگ و اعتقادات خود عنوان کرد و گفت: پس از بومي سازي از پديده هاي جديد در داخل کشور استفاده کرد چرا که تجربه نشان داده است که اينگونه برخورد نتيجه مثبت تري به همراه دارد.
وي در ادامه فعاليت هاي مجازي و ICT را فعاليت هايي بين المللي دانست و افزود: در دولت يازدهم کوشيديم با شناخت از ICT کشور و روابط بين الملل، تعامل خوبي در اين زمينه به ويژه در اتحاديه هاي بين المللي از جمله ITU، UTU برقرار کنيم.
وزير ارتباطات تاکيد کرد: براي سرعت بخشيدن به پيشرفت کشور در اين حوزه بايد با تمام کشورهاي فعال که از نظر R&D فعال هستند، همکاري کرده و پروژه هاي مشترک تعريف کنيم و اين مختص اين دولت نيست و در آينده نيز براي دستيابي به اهداف بايد عملکرد خوبي در عرصه بين الملل داشت.
واعظي در اين خصوص به پيشنهاد ايران در زمينه مديريت اينترنت اشاره کرد و گفت: يکي از ماموريت هاي ما حضور در WSIS بوده که در اين راستا پيشنهاد عدم مديريت اينترنت توسط يک کشور را ارائه داديم و تاکنون با مذاکرات صورت گرفته و اسناد به امضا رسيده پيشرفتهاي خوبي حاصل شده است.

 

منبع : ايسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو