یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایش جدیدترین دستاوردهای دیجیتالی در کنفرانس جهانی اینترنت در چین

چين

پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰


شماری از شرکت های بزرگ فناوری کشورهای جهان امروز (پنجشنبه) تازه ترین و پیشرفته ترین دستاوردهای خود را در عرصه های مختلف فنی و علمی مرتبط با شبکه، فضای مجازی و خودروهای هوشمند در همایش جهانی اینترنت در چین به نمایش گذاشتند.

وایمکس نیوز - این کنفرانس بین المللی سه روزه در شهر «ووجن» در استان «جه جیانگ» در شرق چین در حال برگزاری است و در تحولی مهم 15 دستاورد نوین عرصه اینترنت و فناوری اطلاع رسانی به اطلاع همگان رسیده است.
از جمله این دستاوردها و فنون جدید که سرنوشت پیشرفت دنیا را در آینده رقم خواهد زد در عرصه های خودروهای هوشمند، ‌فناوری مصنوعی سازی، کامپیوتر، نیمه هادی ها و ساخت مدار و فضای مجازی به نمایش گذاشته شد.
در جریان این همایش 500 ساخته و فناوری جدید شرکت های بزرگ چینی و خارجی دست اندرکار علوم و فنون اطلاع رسانی و اینترنت رونمایی شد که از این میان 15 مورد مورد توجه شرکت کنندگان واقع شد.
ارزیابی این دستاوردها را که جوایزی نیز به آنها تعلق گرفت کمیته متشکل از 33 نفر از مسئولان و کارشناسان چینی و خارجی از جمله «وان گانگ» وزیر علوم و فنون و مسئولان‌ آکادمی علوم چین بر عهده داشتند.
روزنامه «مردم» در چین نوشته است که علوم و فنون اطلاع رسانی و فناوری های بسیار جدیدی که در این کنفرانس رونمایی شده است، پیشرفت های بزرگی برای این صنعت و کل دنیا به ارمغان خواهد آورد.
سامانه ای به نام سیستم حمایت راننده در این کنفرانس مورد توجه قرار گرفت که بر اساس آن تحولی بزرگ در نظام حمل و نقل جهان ایجاد خواهد شد و در خودروهای آتی که هوشمند ساخته می شوند بکار گرفته می شود.
از این فناوری به عنوان آتوپایلوت (‌خلبان خودرو ) نیز یاد می شود که می تواند ارتباطی قوی بین عابران، خودرو و جاده ها پس از نصب روی خودروها برقرار کند.
نزدیک به 94 درصد از سوانح جاده ای در سراسر دنیا مربوط به اشتباهات انسانی است که سامانه «آتوپایلت» یا حمایت راننده وظیفه اش کاستن از این سوانح با کمک کردن به رانندگان خودروهاست.
کنفرانس جهانی اینترنت که اجلاس «سران ووجن» نیز خوانده می شود تا فردا جمعه به کار خود ادامه خواهد داد.

 

منبع : ایرنا

 

http://wimaxnews.ir/Untitled-3.png

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو