شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شارژ 5 ساعته باتري موبايل در 5 دقيقه

باطري

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰


سامسونگ قصد دارد در گوشي هاي جديد گلکسي اس 8 خود از تراشه هاي 10 نانومتري جديد اسنپ دراگون 835 استفاده کند که مي توانند در عرض 5 دقيقه باتري يک گوشي را براي 5 ساعت استفاده شارژ کنند.

وايمکس نيوز- اين تراشه ها که توسط شرکت کوالکوک ساخته شده اند به همين منظور از فناوري خاصي موسوم به Quick charge 4 بهره مي گيرند.

Snapdragon 835 جايگزيني براي تراشه هاي Snapdragon 820  و  821 محسوب مي شود که در سال جاري ميلادي عرضه شدند. انتظار مي رود اولين سري از گوشي هاي مجهز به تراشه هاي سري 835 در اواسط سال 2017 در دسترس علاقمندان قرار بگيرند.

براي ساخت اين تراشه هاي 10 نانومتري از ساختارهاي سه بعدي پيشرفته اي در طراحي ترانزيستورها استفاده شده که جايگزين فناوري 14 نانومتري مي شود. با اين به روزرساني تراشه هاي جديد 27 درصد سريع تر مي شوند.

گوشي هاي مجهز به اين تراشه ها در شبکه هاي نسل چهارم هم کارکرد بهتري دارند و مي توانند با حداکثر سرعت به شبکه هاي داده متصل شوند. گوشي هايي که مجهز به اين تراشه ها هستند هم 20 درصد سريع تر شارژ مي شوند و هم کارآيي باتري شارژ شده آنها تا 30 درصد بيشتر است. انتظار مي رود علاوه بر سامسونگ، گوگل و وان پلاس هم گوشي هاي جديدي را بر همين مبنا تهيه کنند.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو