شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون سازمان اطلاعات فناوري:

عوارض خروج از کشور در بستر شبکه ملي اطلاعات، الکترونيکي مي‌شود

باقري اصل

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴:۰۰


معاون سازمان اطلاعات گفت: به زودي عوارض در بستر شبکه ملي اطلاعات، الکترونيکي مي‌شود و نيازي به پرداخت عوارض به طور حضوري در بانکها نيست.

وايمکس نيوز- رضا باقري اصل در نشست خبري الکامپ بيست و دوم از الکترونيکي شدن پرداخت عوارض خروج از کشور در بستر شبکه ملي خبر داد و گفت: اين سرويس يکي از خدماتي است که توسط دستگاه‌هاي اجرايي ارائه خواهد شد.

معاون دولت الکترونيک سازمان فناوري اطلاعات گفت: اين سرويس به صورت پايلوت در فرودگاه امام(ره) مراحل اوليه را مي‌گذراند و پيش‌بيني مي‌شود مدت اجراي پايلوت يک ماه زمان مي‌برد و سپس در صورت موفقيت‌آميز بودن طرح پرداخت الکترونيکي عوارض خروج از کشور در سراسر کشور انجام مي‌شود.

وي گفت: در گذشته پرداخت عوارض خروج از کشور ملزم به حضور در بانک‌ها بود اما اکنون با هر ابزار متصل به اينترنتي از طريق ارائه شماره گذرنامه و کد ملي قابل انجام است.

وي گفت: در نمايشگاه الکامپ بيست و دوم 50 سرويس برتر در بستر شبکه ملي اطلاعات عرضه مي‌شوند.
وي تصريح کرد: 8 سرويس پايه دولتي از جمله پست، ثبت احوال، سازمان مديريت، وزارت بهداشت و ناجا به مرکز ملي تبادل اطلاعات متصل شده اند و برخي نيز در حال اتصال هستند که استعلامات دستگاه هاي دولتي با اتصال به اين مرکز ملي تبادل اطلاعات رايگان انجام مي‌شود.
وي گفت: اين فاز مدل اصلي توسعه دولت الکترونيک در برنامه ششم توسعه است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو