شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

حمايت از راه اندازي شبکه هاي اجتماعي بومي

واعظي

یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اختصاص مشوق براي راه اندازي شبکه هاي اجتماعي بومي خبر دادو خواستار اقدام بخش خصوصي و دانشگاهي کشور نسبت به راه اندازي چنين شبکه هايي شد.

وايمکس نيوز - به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس جمهوري درتازه ترين گفت و گوي تلويزيوني خود بامردم ضمن اشاره به حقوق شهروندي، تاکيد کرد:« مردم بايد به حقوق خودشان توجه کنند، مساله استفاده از فضاي مجازي و شبکه هاي مجازي در چارچوب قانون حق مشروع مردم است، اينطور نيست که هر کس بتواند فردا صبح بگويد مردم از اين فضا استفاده کنند يا نکنند.»
در همين رابطه دکتر واعظي در گفت و گو با ايرنا، شبکه هاي اجتماعي بومي را بهترين ظرفيت براي استفاده مردم از حق خود در اين باره دانست و افزود: ايجاد و راه اندازي شبکه اجتماعي بومي به جد مورد حمايت و تشويق قرار گرفته و جذابيت هاي فراواني براي ايجادکنندگان آن در نظر گرفته شده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه تا راه اندازي شبکه هاي اجتماعي بومي مردم مي توانند از شبکه هاي موجود استفاده کنند، افزود: تماس هايي با مسوولان شبکه هاي اجتماعي خارجي گرفته شده و از آنان خواسته شده است نسبت به رعايت حريم خصوصي کاربران ايراني همه تلاش خود را بکارگيرند.
وي ادامه داد: رعايت همه قوانين و مقررات کشورمان و همچنين مسدود کردن همه سايت ها و پيام هاي غير اخلاقي از مسوولان خارجي شبکه هاي اجتماعي خواسته شده است تا مردم ايران راحت تر بتوانند از اين نوع شبکه ها استفاده کنند.
دکتر واعظي افزود: غالب مردم به دنبال استفاده صحيح از شبکه هاي اجتماعي هستند و راه اندازي شبکه اجتماعي بومي مي تواند اين خواسته مردمي را برآورده کند.
وي از تشويق بخش خصوصي و شرکت هاي دانش بنيان با کمک دانشگاه ها براي راه اندازي شبکه اجتماعي داخلي خبر داد و خاطرنشان کرد: شبکه هاي اجتماعي داخلي مي توانند بهتر در اختيار مردم باشد، ضمن اين که پايبندي بيشتري به حفظ قوانين کشور خواهند داشت.
دکتر واعظي گفت: شبکه اجتماعي بومي با توجه به اين که از پهناي باند داخل استفاده مي کند و بر بستر شبکه ملي اطلاعات خواهد بود 50 درصد تعرفه ارزان تر اينترنت براي مردم به همراه دارد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: علاوه برآن سرعت دسترسي به مطالب در شبکه اجتماعي داخلي افزايش مي يابد و کيفيت هم بسيار بالاتر خواهد بود.
وي با تاکيد بر اين که دنبال ايجاد شبکه هاي بومي منطبق با نيازهاي داخلي هستيم، گفت: شبکه هاي اجتماعي خارجي بايد رعايت همه تاکيدهاي ايران از اصول اساسي فعاليت آنان باشد، زيرا اکنون بسياري از خانواده ها از اين شبکه ها استفاده مي کنند.
دکتر واعظي استفاده مفيد بيشتر مردم از شبکه هاي اجتماعي را يادآورشد و بيان داشت: درصد بسيار کمي دنبال مطالب غير اخلاقي هستند که آنها هم بايد از طريق دستگاه هاي ذيربط رسيدگي شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو