یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

کرباسیان خبرداد:

توزیع کارت هوشمند ملی توسط پست به درب منازل

پست

جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴:۰۰


مدیرعامل شرکت پست از مذاکرات این شرکت با سازمان ثبت احوال در زمینه کارت هوشمند ملی خبرداد و گفت: قرار است شرکت پست وظیفه توزیع کارت هوشمند ملی افراد به درب منازل را برعهده گیرد.<BR>

وایمکس نیوز - محمدحسن کرباسیان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مذاکرات شرکت پست با سازمان ها و دستگاه های مختلف برای گسترش فعالیت های پست گفت: براین اساس با سازمان ثبت احوال وارد مذاکره شده ایم تا در صورت امکان بتوانیم وظیفه توزیع کارت هوشمند ملی را به درب منازل شهروندان به عهده گیریم.

وی ادامه داد: در همین حال بحث تعریف نشانی دوم پستی در شرکت پست مطرح شده است تا چنانچه افراد در نشانی اول حضور نداشتند مرسوله پستی به نشانی دوم آنها توزیع شود.

مدیرعامل شرکت پست از بحث تایید تطبیق کدپستی با نشانی افراد به عنوان یکی دیگر از مباحث در حال مذاکره با سازمان های اجرایی خبرداد و گفت: به این ترتیب سازمان ها و دستگاه هایی که نیاز به تایید آدرس و کدپستی ارباب رجوع دارند می توانند از طریق ارتباط الکترونیکی با شرکت پست نسبت به مطابقت این دو و تایید آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد که در این زمینه شرکت پست با بانک های کشور وارد مذاکره شده است که از طریق ارتباط الکترونیکی نسبت به اصلاح آدرس مشتریان براساس کدپستی اقداماتی انجام می شود.
کرباسیان با اشاره به مذاکره با اپراتورهای موبایل برای اعلام کدپستی 10 رقمی از طریق سامانه پیامک بیان کرد: این امر هنوز اجرایی نشده است و مذاکرات در حال انجام است.
وی گفت: با تدابیری اتخاذ شود که کد پستی هر فردی فقط به وی ارایه شود و رعایت حریم خصوصی افراد در این زمینه نادیده گرفته نشود. براین اساس اعلام کدپستی 10 رقمی فعلا از طریق سامانه تلفنی 140 با خطوط تلفن ثابت امکان پذیر است و شهروندان برای اطلاع از کدپستی 10رقمی می توانند با تماس تلفنی با این واحد و ارایه شماره تلفن ثابت خود نسبت به دریافت کدپستی 10رقمی اقدام کنند.
گفتنی است، پیش از این گفته شده بود اطلاع رسانی کدپستی ده رقمی شهروندان از طریق پیامک از لحاظ فنی در شبکه پستی آماده شده و مکاتباتی نیز با اپراتورهای تلفن همراه برای عملیاتی کردن این طرح صورت گرفته است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو