پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه هاي موبايلي ايراني از فروشگاه اپل حذف شد

برنامه هاي موبايلي

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰


شرکت اپل در اقدامي خصمانه برنامه هاي موبايلي iOS که توسط شرکت ها و توسعه دهندگان ايراني در فروشگاه اپ استور عرضه شده بود را پاک کرده است.

وايمکس نيوز- اين اقدام از چند روز پيش آغاز شده و پيش از آن اپل به صورت محدود فروشگاه اپ استور را از سپتامبر سال 2016 بر روي ايرانيان گشوده بود و در حال برطرف کردن تدريجي محدوديت ها و ممنوعيت ها براي توسعه دهندگان و شرکت هاي ايراني بود، اما حالا رويه خود را تغيير داده است.

يکي از مشهورترين اپ هاي حذف شده از اپ استور شرکت اپل مربوط به شرکت ديجي کالاست که ميليون ها کاربر دارد و برنامه موبايلي آن چند روز قبل از فروشگاه آنلاين اپل حذف شد.

هيچ يک از برنامه هاي اپ استور به طور رسمي در داخل ايران عرضه نشده و بسياري از شرکت ها اين برنامه ها را در خارج از ايران به ثبت مي رسانند تا بتوانند دسترسي به آن را براي کاربران ممکن کنند.

به نظر مي رسد يکي از بهانه هاي اپل براي چنين اقدامي استفاده توسعه دهندگان و شرکت هاي ايراني از سيستم پرداخت شاپرک براي پيشبرد امور مالي خود با اپل باشد. اين سيستم پرداخت مالي هيچ ارتباطي با سيستم هاي پرداخت بين المللي ندارد و ظاهرا اين مساله براي اپل قابل پذيرش نيست.

در حال حاضر 40 ميليون ايراني از گوشي هاي هوشمند استفاده مي کنند و بر اساس برآوردها 6 ميليون ايراني از آيفون استفاده مي کنند. بر اساس برآوردها هر ماه صدهزار آيفون به ايران قاچاق مي شود و لذا اپل به طور بالقوه در داخل ايران از بازار بزرگي برخوردار است.

اپل در توضيح اقدام خود براي توسعه دهندگان ايراني پيامي به شرح زير را براي آنان ارسال کرده است: متاسفانه اپ استور در قلمروي سرزميني ايران در دسترس نيست و انجام تبادلات مالي مربوط به اپ ها براي صاحبان مشاغل و موسسات فعال در ايران با قوانين تحريم اين کشور مطابقت ندارد. لذا ما در حال حاضر قادر به پذيرش درخواست شما نيستيم و شما مي توانيد پس از تجديدنظر در قوانين تجارت بين المللي مجددا برنامه خود را در اپ استور ثبت کنيد.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو