پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت و موبايل در ايران ارزان است يا گران؟

اينترنت موبايل - سرعت اينترنت

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰


قيمت تلفن همراه در ايران سومين قيمت ارزان منطقه بوده و قيمت اينترنت ثابت در کشور رتبه دوم منطقه را به خود اختصاص مي‌دهد. قيمت اينترنت پهن‌باند همراه براي سيم‌کارت‌هاي اعتباري در رتبه دهم ارزان‌هاي منطقه جا دارد که اين قيمت در خصوص سيم‌کارت‌هاي دائمي به رتبه چهارم ارزان‌هاي منطقه مي‌رسد.

وايمکس نيوز- طبق اطلاعات ارائه شده در سال 2015 ميلادي ايران از منظر هزينه موبايل سومين کشور ارزان منطقه بوده و ارزان‌ترين قيمت مکالمه تلفن همراه مربوط به کشور امارات متحده عربي بوده است. پس از آن قطر در جايگاه دوم قرار گرفته و ايران رتبه سوم را از آن خود کرده است.

اما پس از ايران کشورهاي کويت، قزاقستان، عمان، بحرين، عربستان، ترکمنستان، رژيم صهيونيستي، اردن، آذربايجان، گرجستان، پاکستان، عراق، لبنان، مصر، ترکيه، ازبکستان، قرقيزستان، تاجيکستان، فلسطين، يمن، افغانستان و سوريه به ترتيب در جايگاه‌هاي بعدي قرار داشته‌اند.

در سطح دنيا  نيز ايران پانزدهمين کشور ارزان دنيا به‌شمار مي‌رود و ارزان‌ترين قيمت‌هاي اين بخش به ماکائو چين مربوط مي‌شود.

اينترنت ايران ارزان يا گران؟

در حوزه قيمت اينترنت پهن‌باند ثابت نيز پس از کشور کويت، ايران دومين کشور ارزان منطقه در اين حوزه به‌شمار مي‌رود و پس از آن کشورهاي بحرين، قطر و قزاقستان رتبه‌هاي سوم تا پنجم را به خود اختصاص مي‌دهند. در رده‌هاي بعدي به ترتيب کشورهاي ترکيه، امارات متحده عربي، رژيم اشتغالگر قدس، عمان، آذربايجان، عربستان، لبنان، ترکمنستان، ارمنستان، مصر، گرجستان، عراق، پاکستان، فلسطين، يمن، قرقيزستان، تاجيکستان، افغانستان قرار گرفته‌اند.

همچنين در حوزه قيمت اينترنت پهن‌باند ثابت ايران در سطح جهان رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده و کشور اول دنيا نيز در اين حوزه کويت به‌شمار مي‌رود.

قيمت اينترنت در سيم‌کارت‌هاي اعتباري

اما در حوزه قيمت اينترنت پهن‌باند همراه در بخش سيم‌کارت‌هاي اعتباري که بر روي گوشي نصب شده‌اند، ايران رتبه دهم ارزان‌قيمت‌هاي منطقه را به خود اختصاص داده و پيش از آن کشورهاي قطر، کويت، گرجستان، امارات متحده عربي، قزاقستان، بحرين، رژيم اشتغالگر قدس، ترکيه و آذربايجان در رتبه‌هاي اول تا نهم اين جدول قرار گرفته‌اند.

پس از ايران نيز به ترتيب عربستان، عمان، اردون، مصر، ترکمنستان، لبنان، پاکستان، عراق، ارمنستان و قرقيزستان در رتبه‌هاي 11 تا 20 اين جدول قرار گرفته و پس از آنها فلسطين، ازبکستان، افغانستان، تاجيکستان و يمن در رتبه‌هاي آخر جدول قرار دارند.

در سطح جهاني نيز از نظر قيمت اينترنت پهن‌باند سيار مبتني بر سيم‌کارت‌هاي اعتباري رتبه‌ ايران در سطح دنيا رتبه 46 است و ارزان‌ترين قيمت اينترنت نيز به کشور نروژ مربوط مي‌شود.

البته در حوزه قيمت اينترنت پهن‌باند همراه در سيم‌کارت‌هاي دائمي ايران داراي جايگاه بهتري بوده و رتبه چهار در سطح منطقه را به خود اختصاص داده است. همچنين کشورهاي قطر، قزاقستان و عربستان رتبه‌هاي اول تا سوم اين جدول قرار دارند.

پس از ايران کشورهاي گرجستان، امارات متحده عربي، ترکيه، کويت، قزاقستان، بحرين، آذربايجان، رژيم اشتغالگر قدس، مصر، اردن، ارمنستان، ترکمنستان، عراق، لبنان، قرقيزستان، پاکستان، فلسطين، ازبکستان، افغانستان، تاجيکستان و يمن در رده‌هاي بعدي اين جدول قرار گرفته‌اند.

در حوزه سيم‌کارت‌هاي دائمي و تعرفه اينترنت بر روي آنها هم ايران در دنيا رتبه 35 ارزان‌قيمت‌ها را به خود اختصاص داده و اولين کشور در اين حوزه دانمارک به‌شمار مي‌رود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو